شناسهٔ خبر: 22058558 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابوالفضل جلیلی: انضباط و تداوم قوانین در برگزاری جشنواره فیلم فجر ضروری است

صاحب‌خبر -

ابوالفضل جلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره عوامل موثر در ارتقای برگزاری یک رویداد هنری مانند جشنواره فیلم فجر افزود: معتقدم مدیران نباید همه موارد را خود تجربه کنند و می‌توان از تجربیات موفق گروه‌های دیگر یا کشورهای مختلف در یک موضوع مشترک استفاده کرد.
وی ادامه داد: همچنین مدون کردن قوانین ثابت که با تغییر مدیریت، اصول یک رویداد تغییر نکند از جمله مواردی است که ما نیز در برگزاری جشنواره های هنری خود باید لحاظ کنیم.
کارگردان فیلم سینمایی «دن یعنی دختر» با بیان اینکه این موارد از جمله موضوعاتی است که در فستیوال‌های مهم دنیا عموماً رعایت می‌شود، افزود: ما نیز برای پیشرفت و حرکت به سمت هر چه حرفه ای تر شدن باید از این موارد تبعیت کنیم.
جلیلی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر هر دوره نسبتاً بهتر از دوره های گذشته خود برگزار شده است، تاکید کرد: اما به نظر می‌رسد بعد از 36 سال تجربه اندوزی دیگر باید به قوانین ثابت و مدونی برای جشنواره فیلم فجر برسیم.
این کارگردان سینما اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر به دلیل دولتی برگزار شدن به نوعی نمی تواند یک دبیر ثابت مانند برخی فستیوال های خارجی داشته باشد و با تغییر دولت ها به تبع آن دبیر جشنواره فجر نیز تغییر می‌کند بنابراین باید در بخش قوانین ثبات ایجاد کنیم.
وی افزود: در این صورت اگر دبیر جشنواره نیز تغییر کند او موظف خواهد بود که از یک سری قوانین ثابت و از پیش تعیین شده تبعیت کند.
کارگردان فیلم سینمایی «ابجد» با بیان اینکه مناسب نیست جشنواره ای مانند فجر پس از 36 دوره برگزاری همچنان درگیر چالش هایی مثل محل برگزاری باشد، خاطرنشان کرد: از دیگر بحث های مورد مناقشه در جشنواره فجر حضور فیلم ها است.
جلیلی تاکید کرد: ما پس از این همه تجربه در برگزاری جشنواره باید به این نتیجه رسیده باشیم که فیلم‌های مستند، انیمیشن، کوتاه و بلند در جشنواره به چه شکلی باید حضور داشته باشند نه اینکه به محض نزدیک شدن به برگزاری مراسم، دعواها شروع شود که جشنواره در کجا و با چه تعداد فیلم باید برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: سینمای ایران در دنیا شناخته شده است و باید نظم در برگزاری رویدادی برای این هنر مهم ایرانی که دنیا به آن احترام می‌گذارد، داشته باشیم.
فراهنگ ** 9246 **1055
خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما