شناسهٔ خبر: 22058489 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس دانشگاه جامع اسلامی اندونزی:

به دنبال توسعه تعاملات علمی با مراکز علمی آموزشی ایران هستیم/ ایران الگوی ارزشمندی برای جهان اسلام است

حوزه/رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی گفت: هیئت علمی که از اندونزی به ایران آمده است به دنبال توسعه روابط علمی میان مراکز علمی و آموزشی با ایران می باشد، چرا که ایران تجربیات ارزشمندی را از زمان انقلاب اسلامی تا کنون کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، پرفسور محمد شیرازی، رئیس بزرگترین دانشگاه جامع اسلامی اندونزی با بیش از 20 هزار دانشجو در دیدار با آیت الله اعرافی اظهارداشت: شخصا معتقدم برای پیشرفت در ابعاد مختلف علمی، فرهنگی ، اجتماعی در اندونزی باید تعاملات و مناسبات خود را با جمهوری اسلامی ایران افزایش دهیم و یکی از مهمترین اهداف سفر ما به ایران همین نکته است.

وی افزود: سالهاست جمهوری اسلامی ایران در سایه تحریم های ظالمانه دشمنان اسلام ایستادگی کرده و نه تنها به سمت عقب حرکت نکرده بلکه اقدامی رو به تعالی، ترقی و پیشرفت داشته است .

پرفسور شیرازی ادامه داد: یکی از توصیه های ما به عنوان متولیان امور آموزشی در کشور اندونزی به دانشجویان ممتاز و برجسته این کشور آنست که برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنید و با کوله باری از تجربه و علم آموزی مجدد به کشور برگشته و آن را در اختیار عموم ملت اندونزی قرار دهید.

رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح اندونزی اظهارداشت: ایران نمونه برجسته و ممتاز ایستادگی در مقابل زورگویی های قدرتهای استعماری و استکباری است که باید مورد توجه کشورهای اسلامی و ملت ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز مشکلات عدیده ای جامعه اندونزی را دربر گرفته از مشکلات و نارسایی های اجتماعی گرفته تا نزاع هایی قومی و قبلیه ای که همه اینا به نظر من در سایه تبادلات علمی ، فرهنگی و اجتماعی می تواند تا حد زیادی مرتفع گردد.

پرفسور شیرازی تاکید کرد: امروز کشور اندونزی نیازمند ظرفیت های متنوع علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که امیدواریم بتوانیم اقدامات علمی مطلوبی را در این سفر رقم بزنیم.

انتهای پیام   313/17

نظر شما