شناسهٔ خبر: 22058060 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دولت فراری یمن راهبرد ضد ایرانی ‌آمریکا را ستود

خبرگزاری شبستان:ترامپ راهبرد ضد ایرانی خود را کلید زده است و در همین راستا فشار بر مساله برجام یکی از اصلی ترین محور های راهبرد وی به شمار می رود در همین راستا دشمنان منطقه ای ایران از جمله دولت فراری یمن از این رویکرد حمایت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گالف نیوز، نماینده دائم یمن در سازمان ملل متحد که توسط عربستان سعودی حمایت می شود در شورای مرکزی اعراب و آمریکا سخنرانی کرد. احمد عواد بن مبارک در همین راستا اظهار داشت اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حمایت از جنبش حوثی ها منجر به فرار دولت فاسد یمن شده است.

دولت فاسد یمن که مدتی در عربستان سعودی پاهنده بود باردیگر مورد نظر سعودی ها قرار گرفته است. این نماینده سیاسی همچنین با تمجید از مواضع ترامپ تاکید کرد صحبت های او ( ترامپ ) نشان داد اقدامات ایران تا چه اندازه در یمن با استفاده از حوثی ها منطقه را بی ثبات کرده است.

احمد عواد بن مبارک همچنین گفت پایان جنگ در دستان جنبش حوثی ها است. وی اشاره ای به بمباران خوشه ای توسط عربستان سعودی در مناطق مسکونی و کشتار مردم یمن توسط جنگنده های عربستانی نکرد.

وی همچنین در پایان سخنان خود تاکید کرد آنها منتظر برنامه آتش بس و خروج از بحران اسماعیل احمد نماینده موریتانیایی سازمان ملل متحد در امور آتش بس یمن هستند.

 

نظر شما