شناسهٔ خبر: 22055883 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایرنا؛

سرپرست تیم اعزامی به مسابقات جهانی گراپلینگ: با یک طلا ، یک نقره و دوبرنز به خانه برمی گردیم

باکو – ایرنا – سرپرست تیم ملی اعزامی جمهوری اسلامی ایران به 'مسابقات گراپلینگ قهرمانی - باکو' گفت: با توجه به اینکه این ورزش سه سال است در ایران شروع شده ، نتایج خوبی بدست آوردیم و با یک طلا ، یک نقره و دو برنز به خانه برمی گردیم.

صاحب‌خبر -

نادر شکری ، شامگاه شنبه پس از پایان این رقابت ها به خبرنگار ایرنا در باکو گفت: این مسابقات از نظر فنی و کیفی در مقایسه با سال های گذشته در سطح بالا برگزار شد.
وی افزود: در مسابقات سال گذشته در اوکراین فقط 16 کشور حضور داشت ولی حضور33 کشور از قاره های مختلف در این مسابقات در باکو، قابل قیاس با مسابقات سال های قبل نیست .
شکری افزود: با توجه به این که این رشته در ایران فقط سه سال است که راه اندازی شده است، کسب یک مدال طلا ، یک نقره و دو برنز و این که توانستیم مدال طلا را از تیم قوی روسیه بگیریم ، می توان گفت نتایج خوبی است.
وی افزود: شرکت در این مسابقات امکان تجزیه و تحلیل شرایط و شناسایی نقاط قوت و ضعف تیم ملی کشورمان را فراهم کرد .
سرپرست تیم اعزامی کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان همچنین بر ضرورت انتقال تجربیات مربیان خارجی در زمینه سیستم فنی این رشته ورزشی به مربیان و ورزشکاران کشورمان ، برگزاری مرتب مسابقات در داخل ایران و بازی های دوستانه با تیم های کشورهای مختلف با هدف بالا بردن کیفیت کار فنی تاکید کرد .
شکری افزود: این رشته ورزشی سه سال است که در ایران راه اندازی شده است و بنا بر این نمی توان آن نتایجی که کشتی گیران فرنگی کار و آزادکار کشورمان دارند از گراپلر های ایرانی در مرحله فعلی داشت.
وی همچنین بر ضرورت تکمیل قوانین داوری مسابقات جهانی تاکید کرد و گفت ، در حال حاضر در این مسابقات دست داوران بسیار باز است و این وضعیت در گاهی اوقات موجب ناداوری می شود که برخی ورزشکاران کشورمان بر این اساس در باکو بازی را نه به حریف خود بلکه به داوران واگذار کردند .
نادر شکری افزود، در مورد توسعه این ورزش در ایران استراتژیک مشخص را تهیه کردیم تا در دور بعدی بتوانیم نتایج بسیار خوبی کسب کنیم.
وی همچنین برگزاری جلسه مجمع آسیایی این ورزش در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان در باکو را مورد اشاره قرار داد و گفت ، در این جلسه برنامه مسابقات آسیایی گراپلینگ سال 2018 میلادی در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان مورد بررسی قرار گرفت .
وی افزود: ما هم در این رابطه برنامه های خوبی در ایران تدارک خواهیم دید تا بتوانیم حضور شایسته ای در بازی های آسیایی در بیشکک داشته باشیم.
به گزارش ایرنا ، مسابقات گراپلینگ از 26 تا 29 مهر با حضور بیش از 500 ورزشکار از 33 کشور در دو بخش 'گی ' و ' نو گی ' در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد .
آساق ** 337** 1579*شبس*1613* مرضیه فاتحی*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما