شناسهٔ خبر: 22051243 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر رادیو قرآن :

دوره شمیم دانش با میلیاردها تومان صرفه جویی برگزار می شود

تهران-ایرنا- مدیر رادیو قرآن طرح آموزشی شمیم دانش را یکی از طرح های آموزشی دانست که باعث میلیاردها تومان صرفه جویی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا ، احمد ابوالقاسمی روز شنبه در نشست خبری طرح شمیم دانش گفت: بیش از 900هزار معلم در آموزش و پرورش مسوولیت تربیت فرزندان این مرز وبوم را بر عهده دارند و با اجرای طرح شمیم دانش بیش از 510 هزار نفر از مربیان ، معلمان و نیروهای آموزش و پرورش در این طرح شرکت کرده اند.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و ضرورت رعایت اقتصاد مقاومتی گفت: برگزاری چنین دوره هایی با کیفیت عالی نیازمند امکانات آموزشی مانند معلم طراز اول است ، در برخی مناطق کشور هم که امکان اعزام معلم وجود ندارد لذا رادیو ارزان ترین و راحت ترین امکانات را برای دسترسی معلم به آموزش های لازم فراهم می کند.
این قاری قرآن برآورد کرد که اگر هفته ای سه ساعت برای معلمان برنامه های یک ساعت و نیمه طی 18 جلسه برگزار شود با توجه به حضور 500 هزار نفر در این طرح اگر برای هر نفر 10 هزار تومان درنظر گرفته شود هزینه هر نفر 180 هزار تومان خواهد بود که در مجموع 90 میلیارد تومان صرفه جویی صورت می گیرد.
وی همچنین گفت: وزارت آموزش و پرورش همکاری و اهتمام خوبی داشت و این طرح در 6 سرفصل زبان قرآن ، آشنایی با ادبیات داستانی از آموزه های قرآنی ، سبک زندگی قرآنی ، حفظ سوره قاف ، مشاوره از منظر قرآن و شیوه های تشویق به نماز است.
احمد فراهانی دبیر طرح شمیم دانش با ارائه گزارشی از برنامه ریزی های انجام شده گفت: طرح شمیم دانش د 6 سرفصل تدوین شده که روزهای شنبه به برنامه زبان قرآن اختصاص دارد و آیات تعلیم و تربیت از منظر صرف و نحو و بلاغت توسط حجت السلام محمد حاجی ابوالقاسم بررسی می شود و برنامه آشنایی با ادبیات داستانی با کارشناسی حجت السلام محمدحسن راستگو پخش می شود که ادامه این برنامه ها در روزهای سه شنبه از ساعت 30/19 به مدت 15 دقیقه پخش می شود.
مدیر گروه قرآن و آموزش رادیو قرآن همچنین گفت: روزهای یکشنبه و چهارشنبه نیز برنامه سبک زندگی قرآنی با کارشناسی سید محسن میرباقری و برنامه حفظ سوره قاف توسط مهدی بحرالعلوم حافظ کل قرآن اجرا می شود.
فراهانی افزود: همچنین 14 ساعت برنامه در روزهای دوشنبه و پنجشنبه تحت عنوان مشاوره از منظر قرآن به کارشناسی حجت الاسلام مرتضوی کیاسری و شیوه های تشویق دانش آموزان به نماز توسط حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون پخش می شود.
فراهانی تاکید کرد: چنانچه شرکت کنندگان در این دوره موفق به شنیدن برنامه های خود نشدند می توانند از طریق سایت رادیو قرآن ، کانال تلگرامی صدای قرآن و نرم افزار سروش رسانه ، این برنامه ها را دنبال کنند.
وی از شرکت کنندگان خواست تا با ارسال عدد یک به شماره 30000114 نحوه استفاده از عنوان سرفصل ها برای آنها ارسال شود.
احمد دانشفر رییس اداره آموزش های کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش گفت: 910 هزار معلم در رشته های مختلف تدریس می کنند و 80 هزار نفر نیز به عنوان نیروی اداری در این وزارتخانه فعالیت دارند و با توجه به سامانه جامع مدیریت آموزشی فرهنگیان ما به صورت کارتابل با همه معلمان در ارتباط هستیم و 60 درصد از نیروهای آموزش و پرورش در دوره شمیم دانش حضور پیدا کرده اند که بالغ بر 510 هزار نفر می باشند که 206 هزار و 478 نفر از برادران و 304 هزار و 318 نفر از خواهران هستند.
وی افزود: داوطلبان از 11 مهرماه در این آزمون ثبت نام کرده اند و موسسه شهید مهدوی مسوول برگزاری آزمون های این دوره است که از روز دوشنبه سامانه ای برای این آزمون در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا آمادگی لازم را برای شرکت در آزمون ها کسب کنند.
وی در پاسخ به سووال ایرنا مبنی بر مشکلات آزمون های الکترونیکی در کشور گفت: ما تلاش داریم تا آزمون ها را به صورت استانی برگزار کنیم و از طرف دیگر تعداد این آزمون ها را تا پنج دوره افزایش دهیم و نمره نهایی آزمون داوطلبان بر اساس فعالیت های مستمر آنان و تمرین های ارائه شده و همچنین آزمون های برگزار شده خواهد بود.
وی با اشاره به همکاری رادیو قرآن برای برگزاری دوره های آموزشی گفت: ترم دوم این دوره بر اساس نیازهای معلمان برگزار خواهد شد و در این دوره نیز کسانی موفق به گذراندن آزمون می شوند که حداقل 60 درصد از نمره را کسب کنند.
اکبر سرداری معاون برنامه ریزی اداره کل امور تربیتی وزرارت آموزش و پرورش گفت: علاوه بر 500 هزار نفری که در دوره شمیم دانش شرکت کره کرده اند 27 هزار و 108 نفر از مربیان و مشاوران تربیتی در دوره اختصاصی شرکت کرده اند که این دوره منجر به توانمندسازی نیروهای آموزش و پرورش به ویژه در حوزه مشاوره از منظر قرآن و شیوه های دعوت دانش آموزان به نماز خواهد بوذد.
وی افزود: این سرفصل به صورت تخصصی در 14 ساعت ارائه می شود.
به گزارش ایرنا طرح آموزشی شمیم دانش ضمن خدمت فرهنگیان و معلمان سراسر کشور در راستای پیشبرد اهداف دوره های آموزشی با رویکرد تعالی معنوی و ضرورت تعمیق فرهنگ قرآنی در آموزش و پرورش برگزار می شود.
آشنایی با مفاهیم، آموزه ها و معارف قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در سبک زندگی از جمله اهداف این طرح به شمار می آید و از سرفصل های آن می توان به مولفه های زبان قرآن، فضیلت آشنایی با ادبیات داستانی در آموزه های دینی و قرآنی، داستان های قرآنی و مهارت ها و سبک زندگی مبتنی برآموزه های قرآنی اشاره کرد.
فراهنگ**1003**1540**1823
خبرنگار: محمدرضا جعفر ملک* انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*

نظر شما