شناسهٔ خبر: 22050942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

​ اولین دوره منطقه ای ارزیابی تیم های درمان اضطراری در سوانح به میزبانی جمعیت هلال احمر گیلان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از برگزاری اولین دوره منطقه ای ارزیابی تیم های درمان اضطراری در سوانح با حضور ۱۱ استان از اول آبان به مدت سه روز به میزبانی جمعیت هلال احمر گیلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، مهدی ولی پور ، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان ظهر امروز(۲۹ مهر) در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین دوره منطقه ای ارزیابی تیم های درمان اضطراری در سوانح با حضور ۱۱ استان در گیلان خبر داد و اظهار کرد:  اولین دوره ارزیابی با حضور ۱۱ استان  در سه روز متوالی در گیلان برگزار می شود.

وی وظیفه تیم های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر در حوادث و سوانح را مهم دانست و گفت : این گروه به عنوان اولین تیم های اعزامی به صحنه حادثه هستند که میزان نیاز منطقه را جهت استقرار تعداد تیم های درمان اضطراری و برپایی چادرهای درمان برآورد می کنند.

ولی پور اضافه کرد: بر اساس گزارش این ارزیابان، تیم های درمانی به منطقه اعزام می شوند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه طی این سه روز در گیلان که از اول آبان با حضور استان های مازندران، گلستان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، خراسان جنوبی، شمالی، رضوی و سمنان و گیلان برگزار می شود از هر استان دو نفر عضو تیم ارزیاب در این دوره شرکت می کند، تصریح کرد: در این دوره شرکت کنندگان ضمن ارتقاء آمادگی، از مطالب آموزشی که اساتید مجرب کشوری و اعضای دبیرخانه ارزیابان جمعیت هلال احمر کشور ارایه می کنند، بهره مند می شوند.

ولی پور خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر، استان های کشور به سه منطقه تقسیم شدند که اولین دوره این تقسیم بندی در استان گیلان برگزار می شود.

نهضت قنبرزاده، معاون درمان جمعیت هلال احمر استان نیز گفت: با توجه به تیم ۳۳ نفره ارزیابی هلال احمر گیلان، در هر یک از شعب جمعیت هلال احمر استان دو ارزیاب عضو تیم درمان اضطراری با یک سرپرست در ستاد هستند که دو نفر از ارزیابان هلال احمر استان گیلان نیز در این دوره شرکت می کنند.

نظر شما