شناسهٔ خبر: 22048934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان عسلویه تجهیز شد

سرپرست شبکه بهداشت درمان شهرستان عسلویه گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی عسلویه به امکانات مورد نیاز تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان عسلویه تجهیز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی، صبح امروز در نشست بررسی اجرای مانور پیشگیری از تب کنگو در شهرستان عسلویه با تشریح نحوه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو و لزوم داشتن آمادگی کامل علمی و عملی تیم‌های حقیقت یاب و ارزیاب شهرستان عسلویه اظهار کرد: این بیماری سه مرحله نهفتگی، پیش از خونریزی و خونریزی دهنده دارد که مرحله ابتدایی آن بین ۳ تا ۱۳ روز طول می‌کشد و طی این دوره هیچ علائمی مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تب کنگو در مرحله دوم علائمی مانند آنفلوآنزا به همراه تب بالا، بدن درد، تهوع و ... در پی دارد گفت: در مرحله پایانی به سبب ترومبوسیتوپنی و پائین آمدن پلاکت‌های خونی بدن، خونریزی‌های متعددی به وجود می‌آید که در نهایت منجر به مرگ بیمار می‌شود.

زارعی، بیماری تب کنگو را با وجود شایع نبودن، بسیار مهلک و کشنده دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان عسلویه هیچگونه علائمی در این باره مشاهده یا گزارش نشده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد، اما برای پیشگیری، مردم و مسئولان خرید شرکت‌ها باید بهنگام خریداری گوشت یا دام زنده و ذبح دام در منازل و اماکن غیر بهداشتی که تحت نظارت شبکه دامپزشکی نیستند، احتیاط لازم کرده و فقط در صورت اطمینان از صحت تائیدیه دامپزشکی، خریداری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت درمان شهرستان عسلویه با اشاره به اینکه همه خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی شهرستان در این مورد آموزش‌های لازم دیده‌اند، افزود: در مورد این بیماری با هماهنگی‌های انجام شده در جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه، اطلاع رسانی کافی به بخشداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گرفته است.

وی از برگزاری مانور آموزشی بیماری تب کریمه کنگو در شهرستان عسلویه خبر داد و گفت: برای محک زدن آمادگی کارکنان حوزه سلامت و آمادگی هرچه بیشتر و بهتر پیش مانوری درمرکزخدمات جامع سلامت روستایی بیدخون باحضور تیم‌های تخصصی این شبکه بهداشت و درمان برگزار و طی آن تجهیزات وامکانات تیم کمیته بحران وبلایا مورد ارزیابی قرارگرفت.

سرپرست شبکه بهداشت درمان شهرستان عسلویه از تجهیز مراکز بهداشتی درمانی عسلویه با امکانات تشخیصی و درمانی پیشرفته خبرداد و گفت: در راستای پیشگیری از بیماری‌ها و ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت روستایی عسلویه به امکانات مورد نیاز تجهیز شد.

انتهای پیام /پ

مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شهرستان عسلویه تجهیز شد

نظر شما