شناسهٔ خبر: 22048648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس هلال احمر:

هنرمندانِ نمایشگاه «میانمار» مانند داوطلبان هلال احمر هستند

رییس جمعیت هلال احمر پس از بازدید از نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» بیان کرد آثار هنرمندان حاضر در این نمایشگاه شبیه داوطلبان هلال احمر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، فاضل نظری، محمدحسین نیرومند و سیدمسعود شجاعی از نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» دیدن کرد.

علی اصغر پیوندی پس از بازدید از نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» که در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست، ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان و مدیران حوزه هنری در راه‌اندازی این نمایشگاه گفت: هنرمندان با آثار خود در این نمایشگاه توانستند فضای تأثربرانگیز مظلومیت مردم مسلمان میانمار را به تصویر بکشند. این فعالیت‌ها از سوی هنرمندان و مدیران سازمان‌هایی همچون حوزه هنری بسیار ارزشمند و مهم هستند.

وی ادامه داد: وظیفه جمعیت هلال احمر سامان‌دهی ‌به کمک‌های بشردوستانه است. ما تلاش می‌کنیم تا صلح و دوستی در تمامی ملت‌های دنیا رواج یابد. یکی از راه‌ها و ابزارهایی که مد نظر ما برای این کار است، ابزار قدرتمندی به نام هنر است. آثاری که از هنرمندان در قالب پوستر برای حضور و نمایش به حوزه هنری ارایه شده است به نوعی خدمات داوطلبانه هلال احمر تلقی می‌شود. دیدگاه ما به این هنرمندان به عنوان داوطلب هنری جمعیت هلال احمر است.

پیوندی بیان کرد: نخستین سفر جمعیت هلال احمر به میانمار با فضای تلخی همراه بود. ما با بیش از ۱۰۰ تُن اقلام مورد نیاز این عزیزان به آنجا رفتیم و در حال حاضر هم فعالیت‌های جدی‌تری را مثل اسقرار بیمارستان صحرایی و کمپ‌های درمانی انجام می‌دهیم اما متاسفانه فاجعه میانمار عمیق‌تر از آن است که مردم تصور می‌کنند. چرا که روز به روز عمق فاجعه مذکور بیش از پیش رشد می‌کند، در نتیجه رسیدگی به این موضوع نیازمند همکاری و همراهی همه سازمان‌های طرفدار صلح، دوستی و فعالیت‌های انسان‌دوستانه در جهان است. باید روند مهاجرت اجباری مردم مظلوم و بی‌دفاع میانمار به بنگلادش متوقف شود.

وی با اشاره به بیانات و اقدامات رهبری در خصوص میانمار گفت: جمعیت هلال احمر ایران نیز بر اساس دغدغه رهبری و تاکید ریاست جمهوری بر فعالیت‌های انسان‌دوستانه در این زمینه با تمام توان وارد عمل شده است چرا که رهبر کشورمان به این موضوع توجه ویژه‌ای دارند. ما شاهد هستیم هنگامی که گزارشی از این فجایع به ایشان تقدیم شد، رهبری با اختصاص یک میلیارد تومان برای کمک‌رسانی به مهاجران میانماری در بنگلادش دیدگاه انسان‌دوستانه و نوع دوستی خود را ابراز داشتند. در پی این اقدام ارزشمند ایشان فراخوانی عمومی در حال شکل گیری است. ان‌شاءالله مردم ایران در کمک به مردم مظلوم این فاجعه انسانی ما را یاری دهند تا بار دیگر نوع دوستی و انسان‌دوستی ایرانیان را به رخ جهانیان بکشیم.

وی ادامه داد: هلال احمر در نظر دارد تا خدمات تخصصی مثل هنر را در راستای فعالیت‌های خود به کار گیرد چرا که توان برقراری ارتباط  ابزار هنر بیش از هر شیوه دیگری است و می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی عموم مردم جهان داشته باشد. از همه هنرمندان سرشناس و مجرب و هنرمندان جوان و توانا خواهشمندم با هر سلیقه و هر تخصصی هنری که دارند پا به میدان بگذارند و به این انسان‌دوستی و نوع دوستی مردم بی‌دفاع و مظلومی که غیر از خدا هیچ‌کس را ندارند کمک کنند.

پیوندی در پایان اظهار کرد: یکی از وظایف هلال احمر ارتباط گسترده با تمام‌ نهادهای فرهنگی هنری از جمله حوزه هنری برای حضور موثر و قوی میان مردم است. حوزه هنری همیشه پیش‌گام در فعالیت‌های هنری بوده است. ما شاهد تولید آثار ماندگار و بی‌همتایی از دوران هشت سال دفاع مقدس از سوی حوزه هنری بوده‌ایم. امروزه هم می‌بینیم که حوزه هنری در مواجه با وقایع و فجایع انسانی سکوت نمی‌کند و آثار ارزشمندی را ارایه می‌دهد.

نظر شما