شناسهٔ خبر: 2204430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 مهلت ثبت‌نام تا 30 آذر؛

اعلام کد رشته‌هاي جديد پذيرش بدون آزمون كارداني نظام جديد

مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته براي شركت در گزينش رشته‌هاي تحصيلي پذيرش بدون آزمون دوره هاي كارداني پيوسته نظام جديد سال 93 موسسات آموزش عالي غيردولتي – غير انتفاعي تا 30 آذرماه تمديد شد.به گزارش آفرينش، پذيرش در دوره‎هاي كارداني پيوسته نظام جديد سال 1393 در موسسات آموزش عالي غيردولتي – غير انتفاعي براساس سوابق تحصيلي انجام مي‌گيرد.

تمديد مهلت ثبت‌نام به منظور فراهم کردن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از داوطلباني كه تاکنون براي ثبت‌نام اقدام نکرده‎اند و همچنين با توجه به تقاضاي دفتر آموزشهاي آزاد و موسسات آموزش عالي غير دولتي- غير انتفاعي مقرر شد که تاريخ ثبت‌نام تا پايان آذرماه سال جاري ادامه يابد.كليه متقاضيان، ضرورت دارد كه در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقيق دفترچه راهنما و فراهم کردن مدارك و اطلاعات مورد نياز ثبت‌نام به سايت سازمان سنجش‌ آموزش كشور به نشاني:www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

زمان اعلام نتايج

نتايج پذيرفته‎شدگان در نيمه دوم دي ماه اعلام خواهد شد.همچنين براساس اعلام سازمان سنجش كدرشته محلهاي جديد از جمله كدرشته محلهاي جديد از جمله کامپيوتر - نرم افزار كامپيوتر، نقشه‎كشي معماري- معماري، صنايع شيميايي- صنايع شيميايي، حسابداري بازرگاني- حسابداري هر کدام با ظرفيت پذيرش از دو جنس 100 نفر و رشته ساختمان كارهاي عمومي ساختمان با ظرفيت پذيرش از مرد 100 در موسسه غيرانتفاعي پارس- مهر فارس اضافه شده‎اند.

همچنين در قسمت توضيحات مربوط به كدرشته 8452 – الكتروتكنيك- تاسيسات الكتريكي موسسه غيرانتفاعي علم و فن اروميه حذف شده است.

نمايشگاه تخصصي کتاب دانشگاهي گشايش يافت

به گزارش آفرينش به نقل از خبرگزاري آنا نمايشگاه تخصصي کتاب دانشگاهي در نخستين روز هفته کتاب، با حضور معاون امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد، مدير کل ارشاد استان تهران، اعضاي هيات مديره انجمن فرهنگي ناشران دانشگاهي و جمعي از ناشران در ضلع جنوبي مصلاي تهران افتتاح شد.

مرتضي زينعلي، نماينده انجمن ناشران دانشگاهي و عضو کارگروه برگزاري نمايشگاه با اشاره به اهداف برگزاري اين نمايشگاه گفت:« هدف از برگزاري اين نمايشگاه، تجهيز کتابخانه‌هاي مراکز علمي و دانشگاه‌ها و بهره‌مندي استادان و دانشجويان از آخرين دستاوردهاي مکتوب ناشران دانشگاهي کشورمان است.»

به گفته زينعلي تفاوت اصلي نمايشگاه امسال نسبت به دوره هاي قبل اين است که امسال براي اولين بار نمايشگاه به همت انجمن فرهنگي ناشران دانشگاهي و با هزينه ناشران برگزار شده است.

او اظهار کرد: «امسال هيچ يارانه‌اي را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت نکرده‌ايم. اما اين مسئله به اين معني نيست که نيازي به حمايت نهادها و ارگان‌هاي دولتي نداريم.

براي توليد علم در کشور، نياز به حمايت نهادهاي دولتي و غيردولتي است. اميدوارم تمام کساني که دغدغه توليد علم دارند از اين نمايشگاه بازديد کنند و با خريد کتاب از اين فعاليت حمايت کنند.»

به گفته زينعلي با توجه به فراخواني که منتشر شده و اعلام اين نکته که نمايشگاه با هزينه شخصي برگزار مي شود، استقبال ناشران از نمايشگاه قابل توجه بوده است. او افزود:«تصور ما بر اين بود که استقبال ناشران نسبت به سالهاي گذشته کمتر باشد اما خوشبختانه ناشران حضور پررنگي در نمايشگاه دارند، به طوري که فضا براي برگزاري نمايشگاه محدود به نظر مي‌رسد».

او افزود: «170 ناشر با حدود 50 هزار عنوان کتاب دانشگاهي که در سالهاي اخير منتشر شده در نمايشگاه شرکت کرده‌اند.»

زينعلي با اشاره به برگزاري جداگانه اين نمايشگاه با نمايشگاه بين المللي کتاب گفت:«فرصتي فراهم شده که اين نمايشگاه به شکل تخصصي و تنها با هدف جذب مخاطبان دانشگاهي فعاليت کند، در اين نمايشگاه هياهوي نمايشگاه بين‌المللي وجود ندارد و فرهيختگان دانشگاهي مي‌توانند به منابع موردنظر خود دسترسي پيدا کنند و در جريان آخرين اتفاقات بازار نشر کتابهاي دانشگاهي قرار بگيرند.»

زينعلي اضافه کرد: «انجمن فرهنگي ناشران دانشگاهي چند سال است که به شکل گسترده فعاليتهاي اجرايي ناشران دانشگاهي را بر عهده دارد، در نمايشگاه بين‌المللي هم بخش دانشگاهي توسط اين انجمن برپا مي‌شود.» زينعلي با اشاره به تسهيلاتي که براي دانشگاهيان در اين نمايشگاه در نظر گرفته شده اظهار کرد:« به طور متوسط تخفيف 30 درصدي توسط ناشران مختلف براي دانشگاهيان در نظر گرفته شده است، 15 درصد حد پايين تخفيفهاست و تا سقف 40 درصد هم تخفيفهايي در نظر گرفته شده است. دانشگاهيان نيازي به ارائه کارت براي خريد ندارند.

يکي از اهداف ما تجهيز کتابخانه‌هاي مراکز علمي و دانشگاههاست.»

زينعلي افزود:« دولت تدبير و اميد بر واگذار کردن امور به اصناف تاکيد دارد و ما سعي کرديم در اين زمينه پيش گام باشيم. برگزاري يک نمايشگاه مستقل سنگ محکي براي تواناييهاي ما هم محسوب مي‌شود.

با اين حال وجود حمايت نهادهاي دولتي مي‌تواند پشتوانه‌اي براي فعاليت ناشران باشد.»

پنجمين نمايشگاه تخصصي کتاب دانشگاهي از 24 تا 29 آبان آماده بازديد علاقمندان است.

برطرف شدن مشکلات سامانه ثبت‌نام؛

فرصت ثبت‌نام در قرعه‌كشي مجدد براي دانشجويان پذيرفته‌نشده در قرعه‌كشي مرحله قبل عمره؛ تا 28 آبان ماه

دانشجوياني که در قرعه کشي عمره پذيرفته نشده‌اند تا 28 آبان‌ فرصت دارند با مراجعه به سامانه آموزش مجازي دانشگاهيان و گذراندن دوره‌هاي ويژه، در قرعه کشي مجدد اين طرح قرار بگيرند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني لبيک، دانشجوياني که در قرعه کشي عمره پذيرفته نشده‌اند تا 28 آبان‌ماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه آموزش مجازي دانشگاهيان و گذراندن دوره‌هاي ويژه و کسب نمرات لازم در قرعه کشي مجدد اين طرح قرار بگيرند.

گفتني است اين طرح براي نخستين بار در سال جاري براي دانشگاهيان ثبت‌نام کننده در عمره اجرا مي‌شود و در سال‌هاي گذشته تمام سهميه بر اساس تعداد دانشجويان يک دانشگاه و ثبت‌ نامي‌هاي آن، در اختيار دانشگاه‌هاي تمام کشور قرار مي‌گرفت.

همچنين براساس تصميمات ستاد عمره مقرر شد سهميه دانشجويان علاقمند به معارف ديني و موضوعات مرتبط به حج و عمره را جدا کنيم و علاقمندان به موضوعات مذکور به صورت ويژه در سامانه آموزش مجازي دوره‌هاي لازم را طي کرده و مجددا قرعه‌کشي شوند. براساس اين گزارش به دليل حجم بالاي کاربران، اين سامانه در روز اول مشکلاتي داشت، اکنون بعد از گذشت چند روز اين مشکل حل شده و علاقمندان که نتوانستند در اين دوره‌ها شرکت کنند، مجددا با ورود به سامانه آموزش مجازي و گذراندن دوره‌ها شانس خود را براي پذيرفته شدن در عمره امتحان کنند.

نظر شما