شناسهٔ خبر: 22043230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرستاده سازمان ملل به یمن طرح جدیدش درباره صلح را به ریاض برد

71496

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن جهت ازسرگیری مذاکرات صلح یمن که بیش از یک سال است متوقف شده‌، روز جمعه وارد ریاض شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، برخی منابع در دولت مستعفی یمن اظهار داشتند، اسماعیل ولدشیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای ارائه طرح انسانی جدیدی به دولت مستعفی یمن و سفرای پنج کشور بزرگ با هدف ازسرگیری مذاکرات در این کشور وارد ریاض شد.

این منابع افزودند: ولدشیخ عصر روز جمعه با عبدالملک المخلافی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

المخلافی پس از این دیدار با انتشار توئیتی اعلام کرد، با ولدشیخ درباره پیشبرد روند صلح که "به دلیل اقدامات نیروهای انصارالله متوقف شده" دیدار و گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن در ادامه درباره جزئیات طرحی که ولدشیخ در این سفر ارائه کرده، چیزی نگفت.

فرستاده سازمان ملل به یمن هفته گذشته اعلام کرد، قصد دارد پیشنهادی که شامل طرحی انسانی برای اعتمادسازی دوباره و نیز گام‌های لازم برای آغاز مجدد گفت‌وگوها میان طرف‌های درگیر در یمن است را مورد بحث و مناقشه قرار دهد.

این اقدام ولدشیخ در پی توقف مذاکرات صلح در یمن از اوت ۲۰۱۶ و لغو مذاکرات در کویت صورت گرفت.

ولدشیخ در نشست شورای امنیت درباره یمن اظهار داشت: جزئیات این پیشنهادها را با دولت مستعفی و جنبش انصارالله و حزب کنگره سراسری مردمی یمن (وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن) مورد بررسی قرار خواهیم داد و این ائتلاف ملزم به شرکت در جلسه‌ای جهت بررسی جزئیات طرح شده است.

وی افزود: طرح انسانی جدید شامل پنج موضوع انسانی و در راس آنها بندر الحدیده، فرودگاه بین‌المللی صنعاء، بحران حقوق کارمندان دولت، مساله بازداشت شدگان و اسراء و نیز محاصره شهر تعز توسط نیروهای وابسته به انصارالله است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما