شناسهٔ خبر: 22042999 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقاضای دانشگاه های عراق برای الگوبرداری از صنعتی شریف

تهران- ایرنا- وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق با موفق خواندن دانشگاه صنعتی شریف، علاقه مندی کشورش را برای اجرای الگوی صنعتی شریف در عراق اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف تهران، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران و هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان که به دعوت ستاد فرهنگی اربعین به عراق سفر کرده اند با عبدالرزاق العیسی وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق دیدار و گفت و گو کردند.
وزیر آموزش عالی عراق در دیدار با رئیسان سه دانشگاه برتر ایران بر همکاری دو جانبه و تاسیس شعبه دانشگاه صنعتی شریف و پردیس دانشگاهی در عراق، برگزاری دوره های دکتری مشترک، برگزاری دوره های تحقیقاتی برای استادان و فرصت های مطالعاتی در ایران تاکید کرد.
عبدالرزاق العیسی از سه دانشگاه صنعتی شریف، اصفهان و علامه طباطبایی به عنوان مراکز علمی موفق یاد کرد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر شد.
وی به آشنایی خود با دانشگاه های برتر ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این مراکز علمی از دانشگاه های موفق هستند و دانشگاه صنعتی شریف مدل موفقی از دانشگاه ها به شمار می آید که برای اجرای این مدل در عراق علاقه مند هستیم.
وزیر آموزش عالی عراق گفت: عراق تلاش می کند از ظرفیت های دانشگاه صنعتی شریف استفاده کند به ویژه های در رشته های تحصیلی که در عراق وجود ندارد، دانشجویان عراقی در آینده از این گونه روابط استفاده خواهند کرد.
وی تصریح کرد: آمادگی داریم دانشگاه های تازه تاسیس عراق با دانشگاه صنعتی شریف و دیگر مراکز علمی موفق ایران در رشته های مهندسی تبادل داشته باشند.
اجرای طرح های پژوهشی مشترک و گسترش همکاری های علمی و آموزشی از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر آموزش عالی عراق در این جلسه بود.
فراهنگ**9187**1055
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

نظر شما