شناسهٔ خبر: 22042896 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تسلیحات کره شمالی برای مقابله با آمریکا است

یک دیپلمات ارشد کره شمالی اعلام کرد تسلیحات هسته ای و موشکی کشورش تنها در برخورد با تهدیدات آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو ، یک دیپلمات ارشد کره شمالی شب گذشته در مسکو اعلام کرد تسلیحات هسته ای و موشکی کشورش تنها در برخورد با تهدیدات آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
چو سون هویی رئیس بخش آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی طی سخنانی در کنفرانس منع اشاعه هسته ای در مسکو اعلام کرد تسلیحات کره شمالی برای محافظت از کشور در برابر تهدیدات هسته ای همیشگی آمریکاست و به گفته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ما آتش آمریکا را با آتش پاسخ خواهیم داد و اگر تهدیدی وجود نداشته باشد از تسلیحات موشکی و هسته ای خود استفاده نمی کنیم.
وی افزود : « در شرایط کنونی ما با آمریکا در عمل به موازنه نهایی و تعادل قدرت رسیده ایم. هدف نهایی ما دستیابی به موازنه قدرت با آمریکاست تا اطمینان یابیم این کشور جرات توسل به اقدام نظامی علیه کره شمالی را پیدا نخواهد کرد. »‌
وی با اشاره به رزمایش دریایی بیسابقه اخیر مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت کره شمالی همواره در سایه تهدید مداوم حمله هسته ای از سوی آمریکا به سر می برد و هشدار داد هر اقدامی یک واکنش متقابل را به همراه خواهد داشت.
منابع خبری در روسیه اعلام کردند این دیپلمات کره شمالی در طول اقامت در مسکو قصد ملاقات با نمایندگان آمریکا یا کره جنوبی را ندارد. با این همه گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه وی ممکن است با وندی شرمن معاون سابق وزارت امور خارجه آمریکا که در مذاکرات بر سر توافق هسته ای ایران نیز حضور داشت و نیز رابرت آینهورن مشاور ویژه سابق وزارت خارجه آمریکا در امور منع اشاعه هسته ای در حاشیه کنفرانس مسکو دیدار و گفتگو کند.
وی پیشتر در ماه مه با مقامات سابق آمریکایی در اسلو پایتخت نروژ دیدار کرده بود.

­

نظر شما