شناسهٔ خبر: 22042845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گفتگوی موگرینی با وزیر خارجه کره جنوبی درباره برجام و تاثیر آن بر موضوع کره شمالی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه کره جنوبی درباره توافق هسته‌ای ایران و تاثیر آن بر موضوع هسته‌ای کره شمالی گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

گفتگوی موگرینی با وزیر خارجه کره جنوبی درباره برجام تاثیر آن بر موضوع کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا از دیدار فدریکا موگرینی با کانگ کیونگ وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی، خبر داد.

اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه کره جنوبی در این دیدار درباره سطح عالی روابط دوجانبه از تجارت گرفته تا همکاری در عملیات آتلانتا، اوضاع شبه‌جزیره کره و توافق هسته‌ای ایران گفتگو کردند.

در این دیدار موگرینی به وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره گفتگو‌های وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره کره شمالی در جلسه شورای امور خارجی این اتحادیه که ۱۶ اکتبر [۲۴ مهر] برگزار شد و همچنین گفتگو‌های سران اتحادیه اروپا در نخستین روز نشست شورای اروپا در ۱۹ اکتبر [۲۷ مهر]توضیح داد.

او گفت: اتحادیه اروپا انتظار دارد کره شمالی به طور کامل و بدون قید و شرط و خیلی سریع به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل عمل کند و برنامه‌های هسته‌ای و توسعه موشک‌های بالستیک خود را به طور کامل، قابل تایید و غیرقابل برگشت متوقف کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد صلح پایدار و غیرهسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره باید از طریق صلح‌آمیز و گفتگو‌های معتبر و معنی دار محقق شود.

موگرینی درباره نظام تحریم‌های این اتحادیه بر ضد کره شمالی به وزیر امور خارجه کره جنوبی توضیح داد. این تحریم‌ها، سختگیرانه‌ترین تحریم‌هایی است که اتحادیه اروپا تاکنون ضد کشوری اعمال کرده است.

او در ادامه تصریح کرد: هدف از تشدید فشار‌های سیاسی و اقتصادی ایجاد فضای ضروری برای اعمال دیپلماسی است. برای اجرای کامل تحریم‌های سازمان ملل که برای اعمال این فشار ضروری هستند اتحادیه اروپا به تلاش برای نزدیک شدن به کشور‌های ثالث ادامه خواهد داد.

در این دیدار درباره موضوعات دیگر مانند توافق هسته‌ای ایران و تاثیر آن بر موضوع هسته‌ای کره شمالی تبادل نظر شد. این دو مقام بر اهمیت این موضوع برای نظام منع اشاعه هسته‌ای بین‌المللی تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدار موگرینی با وزیر خارجه کره جنوبی

نظر شما