شناسهٔ خبر: 22035985 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی:

صاحب‌خبر - کلیه روستاهای بالای 20 خانوار بناب از نعمت تهیه و مطالعه طرح هادی بهرمند شده اند
تبریز - اسد فلاح: همایش دهیاران شهرستان بناب با حضور فرماندار و بخشدار شهرستان بناب، نماینده مردم بناب درمجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان و با حضور 25 نفر از دهیاران شهرستان در محل فرمانداری بناب  برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز، در ابتدای این همایش فرماندار شهرستان بناب تعادل بخشی خدمت در نقاط روستایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از اصول مهم در دستور کار دولت، تعادل بخشی خدمت در نقاط مختلف شهری و روستایی است. ولی الله فرج الهی افزود: مردم، نهادهای غیردولتی و دولت از ارکان توسعه و پیشرفت روستاها به شمار می روند و چنانچه در کنار هم و همسو باشند، باعث آبادانی روستاها خواهند شد. در ادامه ضیاءالله اعزازی ملکی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مشارکت مردم را در پیشرفت جامعه مهم دانست و تاکید کرد: توسعه پایدار و همه جانبه روستاها یکی از اصلی ترین نکات مد نظر مسئولان است زیرا با تحقق آن از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری می شود. وی افزود: یک دهیار موظف است میزان توانمندی و علاقه مندی به کار خود را با تلاش برای عمران و آبادانی روستاها به اثبات برساند. همچنین حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به مشارکت و تعامل بنیاد مسکن با دهیاری ها اشاره کرد و بنیاد مسکن را حامی دهیاری ها  در روستاها دانست وافزود: از اینکه طرح هادی با این کیفیت توسط بنیاد مسکن هزینه واجرا می شوند، از عموم مردم و روستائیان محترم وزحمتکش تقاضا می شودبا کاشت درخت درمقابل منزل خود و همکاری با دهیاری در حفظ ونگهداری طرحهای هادی بیش از پیش کوشا باشند.
باباپوربه عملکرد طرح های عمرانی شهرستان بناب اشاره وخاطرنشان کرد:تاکنون تمام 26 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت تهیه و مطالعه طرح هادی بهرمند شده و در 23 روستا اجرای طرح هادی انجام و به اتمام رسیده است و تعداد 7560 واحد مسکونی حدودا بالای 60 درصد در روستاهای این شهرستان مقاوم سازی و تعداد 9160 جلد سند روستایی تقریبا 76 درصد با مشارکت اداره ثبت اسناد و املاک به صاحبان منازل مسکونی سند واگذار گردیده است. شایان ذکراست که شهرستان بناب با جمعیتی بالغ بر49618 نفر وبا 28 روستا درجنوب استان آذربایجان شرقی  قرار دارد.

نظر شما