شناسهٔ خبر: 22035391 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

گزیده اخبار

صاحب‌خبر -

به همت سازمان جوانان در هفته ملی کودک محقق شد
اجرای ۲۰ عنوان برنامه ویژه غنچه‌های هلال در سراسر کشور

شهروند| رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور خبر داد: همزمان با هفته ملی کودک برنامه‌های متنوعی با حضور پرشور اعضای کانون‌های غنچه‌های هلال‌احمر سراسر کشور اجرا شد. دکتر مسعود حبیبی با اشاره به فعالیت‌های اعضای کانون‌های غنچه‌های هلال‌احمر سراسر کشور در هفته کودک اظهار کرد: اجرای موفق سومین دوره طرح «دست‌های مهربان» با هدف جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های سالم، در راستای اهدا به کودکان مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌های سازمان جوانان قرار داشت. وی با اشاره به این‌که اعلام نتایج و داوری نهایی چهارمین جشنواره دوره نقاشی بین‌المللی صلح و دوستی از دیگر فعالیت‌های این هفته به شمار می‌رفت، افزود: داوری نهایی جشنواره سرود و موسیقی ماه‌پیشونی که ویژه اعضای کانون غنچه‌ها در مهدهای کودک سراسر کشور برگزار شده بود نیز، در این هفته انجام شد.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: اعلام نتایج و ارزیابی فعالیت‌های استان‌ها در المپیاد جوانه «جشنواره ورزشی، امدادی، نمایشی، نونهالان هلال‌احمر» از دیگر برنامه‌های معاونت سازمان در حوزه کانون غنچه‌های هلال‌احمر بود. حبیبی به برپایی نمایشگاه کارگاه نقاشی و نمایش آثار کودکان در این هفته اشاره کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه با عنوان خدمات ارایه‌شده به کودکان محروم، همچنین ایجاد فضای دوستار کودک در کانون پرورش فکری کودکان، به همراه برپایی غرفه توانمندی‌های کانون جوانان در کانون پرورش فکری کودکان و مشارکت و برپایی جُنگ‌های روز کودک از دیگر فعالیت‌های سازمان جوانان بود که در هفته ملی کودک اجرایی شد. وی با اشاره به برپایی ایستگاه آثار کودکان و نمایشگاه با موضوعات مرتبط بیان کرد: افتتاح ایستگاه نقاشی کودکان با موضوعات صلح و دوستی در نگارخانه موزه جمعیت هلال‌احمر و برپایی فضای دوستار کودک با مشارکت سازمان میراث فرهنگی در موزه‌های درخواست‌کننده به همراه معرفی شبکه مهرگویان و ارتقای آن از دیگر دستاوردهای سازمان در هفته ملی کودک بود. رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه اعضای کانون‌های غنچه‌ها هلال در هفته کودک اضافه کرد: رونمایی از نرم‌افزارهای صوتی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب نوشته زنده‌یاد مهدی آذر یزدی؛ رونمایی از نرم‌افزار صوتی آوای(۲) مجموعه شعر، داستان، موسیقی و تهیه بسته آموزشی جهت کودکان نابینا و معلول از دیگر فعالیت‌های صورت‌گرفته در این هفته به ‌شمار می‌رود. حبیبی با اشاره به اجرای برنامه بشردوستانه در راستای حمایت از سلامت و زندگی کودکان که یکی از اهداف جمعیت هلال‌احمر است، گفت: عیادت از کودکان بیمار توسط اعضای دانش‌آموز و برگزاری راهپیمایی نمادین توسط غنچه‌های هلال‌احمر از دیگر برنامه‌های این هفته پربار در سازمان جوانان بود. وی در پایان با تأکید بر اهمیت ارتقای آموزش‌های امدادی کودکان در سطح کشور خاطرنشان کرد: برپایی مانورهای امدادی فرضی، حضور آمبولانس و گروه‌های آنست و آشنایی با تجهیزات امدادی و اجرا و آموزش تخلیه اضطراری و خروج امن در مهدهای کودک سراسر کشور در راستای آموزش غنچه‌های هلال‌احمر نیز بخش دیگری از فعالیت‌های هفته ملی کودک بود. گفتنی است؛ ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته‌ ملی کودک از روز ۱۵ مهر در سراسر کشور آغاز و تا پایان روز ۲۱ مهر ادامه داشت.

دوره بازآموزی عوامل امدادی شرکت‌کننده در راهپیمایی اربعین برگزار شد
شهروند| معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات از برگزاری دوره بازآموزی ویژه عوامل امدادی شرکت‌کننده در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) به‌طور همزمان در مراکز استانی سراسر کشور خبر داد. دکتر احمد سلطانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به ضرورت آمادگی بیشتر عوامل امدادی اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، امسال نیز همچون‌ سال گذشته دوره بازآموزی ویژه مباحث و سرفصل‌های مبتنی بر مشکلات زائران اربعین حسینی در سازمان برنامه‌ریزی و در قالب یک برنامه نیمه‌حضوری به‌طور همزمان طی دو روز، 25 و 26 مهر برگزار شد. دکتر سلطانی با اشاره به برنامه‌ریزی 24ساعته برای آموزش‌های ارایه‌شده، افزود: پس از مشخص‌شدن عواملی که امکان اعزام آنها به مرزها و نیز کشور عراق وجود داشت و نیز سایر افرادی که اعزام می‌شوند، شرایط شرکت در این دوره اعلام شد. وی افزود: طبق دستورالعمل فراگیران با مراجعه به سایت سازمان و دانلود مطالب آموزشی نسبت به مطالعه مفاد مورد نظر در سه هفته گذشته اقدام کرده و آزمون مطالب تئوریک در ساعت 8 صبح روز گذشته به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد. معاون برنامه‌ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امدادونجات تصریح کرد: شرکت‌کنندگان با حضور در کارگاه‌های آموزشی آموخته‌های خود را به مدت 16ساعت تمرین کردند و مقرر شد صرفا افرادی که در دوره مذکور موفق به قبولی در آزمون نهایی شوند، در لیست اعزام به مراسم بزرگ اربعین حسینی قرار گیرند.

نظر شما