شناسهٔ خبر: 22033686 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 تلاش براي رفع مشکلات انتقال گاز در نيمه دوم امسال

شرکت ملي گاز ايران اعلام کرد که به منظور تلاش براي رفع مشکلات انتقال گاز در نيمه دوم امسال اقداماتي را در دست انجام دارد.

به گزارش شرکت ملي گاز، با توجه به فرا رسيدن فصل سرما در سطح کشور، شرکت هاي انتقال گاز ايران در پي رفع هر گونه اشکال در جريان انتقال گاز مناطق گاز رساني هفت، هشت و 9 شرکت ملي انتقال گاز، اصلاح مجدد رگولاتوري، افزايش ضريب اطمينان تاسيسات تقويت فشار گاز و تکميل هر چه سريع تر تعميرات باقي مانده خطوط انتقال و تاسيسات تقويت فشار گاز را با موفقيت به پايان رساندند.

در همين ارتباط، رسول داودي نژاد، مدير منطقه 9 عمليات انتقال گاز ايران گفت: حجم گاز عبوري که شامل مصارف نيروگاه ها ، CGS شهري استان ها ، حجم گاز انتقالي، مصارف سوخت تاسيسات و تخليه خطوط لوله است در شش ماه نخست سال جاري به ميزان 10,03 ميليارد مترمکعب بوده که افزايش 16.6 درصدي نسبت به زمان مشابه سال قبل را در آن شاهد هستيم.وي افزود: حجم گاز انتقالي که شامل گاز صادراتي خط 16 اينچ علي آباد - شاهرود ، تاسيسات تقويت فشار گاز چلوند و ايستگاه CGS طارم سفلي استان قزوين است در شش ماه نخست سال 96 به ميزان 2,72 ميليارد مترمکعب بوده که با افزايش 95 درصدي نسبت به زمان مشابه پارسال رو به رو بوده است.

داودي نژاد، با بيان اينکه ميزان حجم گاز انتقالي در شش ماهه نخست سال 95 برابر با 1,39 ميليارد مترمکعب بوده، درباره اجراي اتصال خط لوله انتقال گاز دامغان - نکاء - کياسر - ساري توضيح داد: با بهره‌برداري از اين طرح، گام موثري درجهت رفع مشکل افت فشار و قطع گاز استان‌هاي شمالي برداشته خواهد شد که با توسعه گازرساني به صنايع و ايجاد اشتغال پايدار، شعار سال مقام معظم رهبري در اين منطقه تحقق مي يابد.

مدير منطقه 9 عمليات انتقال گاز ايران با تاکيد بر تکميل هر چه سريع تر تعميرات باقي مانده خطوط انتقال و تاسيسات تقويت فشار گاز، اظهار کرد: بايد تمامي شرايط براي انتقال پايدار گاز به مبادي مصرف در سطح شبکه سراسري گاز کشور به ويژه در ماه‌هاي سرد سال فراهم شود.

وزير کره اي مطرح کرد؛

حمايت دولت کره از سرمايه گذاري در صنعت نفت ايران

وزير زمين و امور زيربنايي و حمل و نقل کره جنوبي گفت: دولت اين کشور از شرکت‌هاي کره جنوبي براي سرمايه گذاري در ايران حمايت مي‌کند.به گزارش وزارت نفت، کيون هيون مي، وزير زمين و امور زيربنايي و حمل و نقل کره جنوبي پس از ديدار با بيژن زنگنه، وزير نفت اظهار کرد: حضور شرکت‌هاي کره‌جنوبي در پروژه‌هاي صنعت نفت ايران در اين ديدار بررسي شد.

وي با بيان اين که شرکت‌هاي کره جنوبي علاقه‌مند به حضور در صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ايران هستند درباره حضور شرکت گاز کره جنوبي (کوگس) در ايران هم اظهار کرد: مذاکره مديران اين شرکت با شرکت‌هاي ايراني در حال انجام است و مديرعامل اين شرکت در ماه مه ديداري با معاون وزير نفت ايران داشته است.

شرکت کوگس يکي از شرکت‌هاي بزرگ گازي کره جنوبي است که در سال 1983 از سوي دولت اين کشور تاسيس شده است و يکي از شرکت‌هاي اصلي وارد کننده ال ان جي در جهان به شمار مي‌رود.

شرکت ملي نفت ايران و کوگس ارديبهشت ماه 95، يادداشت تفاهم همکاري امضا کردند.

کره جنوبي بزرگترين واردکننده ميعانات گازي ايران است و 50 درصد ميعانات گازي ايران به کره جنوبي مي رود، اين کشور در 9 ماه نخست امسال به طور ميانگين 430 هزار بشکه در روز از ايران واردات داشته است که بيش از 330 هزار بشکه از آن ميعانات گازي بوده است.

25 هزار نفر در پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي استخدام مي‌شوند

توسعه فازهاي جديد پارس جنوبي در ساليان اخير باعث ايجاد اشتغال فراوان در منطقه پارس جنوبي شده که در همين راستا مجتمع گاز پارس جنوبي در اين روزها مطابق نياز و برنامه در حال جذب نيرو در بخش‌هاي مختلف است.

محمد رضايي بابايي، مدير توسعه منابع انساني مجتمع گاز پارس جنوبي در گفت و گو با ايلنا، با اعلام اين خبر گفت: شروع فعاليت در پارس جنوبي به سال 1377 بازمي‌گردد و از سال 1379 جذب نيرو براي مجتمع آغاز شده است.

وي با بيان اينکه هم‌اکنون سازمان رسمي مجتمع براي پالايشگاه‌هاي اول تا هفتم و پالايشگاه نهم مجموعاً سه هزار و 757 نفر است، گفت: در حال حاضر 85 درصد اين چارت تکميل است.

بابايي افزود: در حال حاضر مجتمع گاز پارس جنوبي داراي 11 هزار نفر نيروي انساني در بخش رسمي، پيمانکاري و قراداد مستقيم و موقت است.

وي با بيان اينکه در پالايشگاه‌هاي جديد براي انجام امور به سمت برون‌سپاري حرکت خواهيم کرد، گفت: پالايشگاه‌هاي جديد همگي در حال تکميل نيروهاي خود هستند.

مدير توسعه منابع انساني مجتمع گاز پارس جنوبي افزود: هم‌اکنون چارت رسمي پالايشگاه‌هاي جديد مشخص شده و به زودي با برگزاري آزمون توسط وزارت نفت بيش از 500 نفر جذب مجتمع گاز پارس جنوبي مي‌شوند.

بابايي نقش پالايشگاه‌هاي گاز پارس جنوبي را در ايجاد اشتغال در کشور بسيار مهم دانست و گفت: به برکت گاز از ابتداي پروژه تأسيس پالايشگاه‌ها تعداد زيادي نيروي انساني در احداث، در ادامه در راه‌اندازي و بهره‌برداري پالايشگاه‌ها مشغول به کار مي‌شوند.

به گفته وي؛ در پايان توسعه پارس جنوبي و احداث تمام فازها بيش از 25 هزار نفر در پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي مشغول به کار مي‌شوند.

نظر شما