شناسهٔ خبر: 22027842 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در بازدید از اقدامات فرهنگی ورزشی کنگره 60

سردار مؤیدی: تمرکز بر استفاده نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد در درمان اعتیاد/ یکی از بهترین روش‌های ترک اعتیاد جمعیت احیای انسانی است

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه بر اساس جمع‌بندی و اطلاعات این ستاد یکی از بهترین روش‌ها در جهت درمان و ترک اعتیاد کشور روش جمعیت احیای انسانی است، گفت: مدل و رویکرد خوب به کار گرفته شده در این جمعیت در حال تعمیم و گسترش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سردار علی مؤیدی در نشست کمیته تخصصی سازمان‌های مردم نهاد که در جمعیت احیای انسانی (کنگره 60) در پارک طالقانی تهران برگزار شد، گفت: سیاست کلان در جمهوری اسلامی ایران اعم از مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر حرکت در یک راستا در زمینه مبارزه با اعتیاد است.

وی افزود:‌مدل و رویکرد خوبی در کنگره 60 در حال تعمیم و گسترش در کشور است. 

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس آخرین جمع‌بندی‌ها و اطلاعات ستاد مبارزه با مواد مخدر یکی از بهترین روش‌ها در جهت درمان و ترک اعتیاد در کشور روش جمعیت احیای انسانی است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی و هم افزایی می‌تواند به فکر، روش و مدل بهتر ترک و درمان معتادین منجر شود. ضمن اینکه فکر، عزم، اراده، برنامه و نتیجه‌گیری در مدل‌های ترک و درمان جمعیت احیای انسانی وجود دارد.

سردار مؤیدی خاطرنشان کرد: سیاست فعلی ستاد مبارزه با مواد مخدر تمرکز بر استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های نهادهای اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد است. 

وی افزود: تنها راه برون رفت از معضل اجتماعی اعتیاد تمرکز بر سرمایه‌های اجتماعی و استفاده از سازمان‌های مردم نهاد است. به همین دلیل مدیران این حوزه بعد از چندین دهه سیاست خود را در امر مبارزه با مواد مخدر بر اساس مدل و نظریه مبتنی بر درمان اعتیاد از اجتماع با محوریت اجتماع تغییر داده‌اند.

وی گفت: کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همواره مورد بازخواست، سؤال و درخواست‌های عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و هست.

قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تعامل و همفکری قابل توجه می‌تواند منجر به افزایش سلامتی اجتماع شود. 

در این نشست پرویز افشار سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزود: بر اساس آخرین آمار در اختیارم بیش از 50 هزار نفر از درمانگران اعتیاد کشور عضو کنگره 60 بوده و 10 هزار نفر هم تحت درمان برنامه‌های این کنگره در استان‌های مختلف کشور هستند.

وی افزود: 2 هفته بعد از اربعین جلسه ویژه با پزشکان و کلینیک‌های درمان که همکار کنگره 60 هستند را برگزار خواهیم کرد و می‌کوشیم در این جلسه حمایت‌های لازم را بعد از شنیدن مشکلات آنها داشته باشیم.

در ادامه این نشست حسین دژاکام رئیس کنگره 60 تصریح کرد: جامعه معتادین کشور فقط کارتن خواب‌ها نیستند بلکه یک و نیم درصد آنها کارتن خواب هستند.

وی اظهار داشت: اعتیاد بیماری مرموز است و ترک مواد مخدر مراحل مختلفی از جمله فیزیولوژی درمانی دارد و تنها اینگونه نیست که سم و مواد مخدر را از بدن معتاد خارج کنیم لذا باید درمان‌ها مرحله به مرحله جلو برود. 

رئیس کنگره 60 خاطرنشان کرد: این کنگره هم اکنون با 200 پزشک متخصص درمانگر اعتیاد در کل کشور همکاری دارد.

در این نشست برخی پزشکان و کارشناسان درباره ترک و درمان و مرحله میانی بین این دو و راه‌های مختلف این روند سخنرانی کردند.

در پایان این نشست قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیران این ستاد به همراه اعضای ارشد کنگره 60 ضمن بازدید از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی معتادان بهبود یافته و تحت درمان از نزدیک با آنها گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

نظر شما