شناسهٔ خبر: 22027478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو خبر کوتاه از شهرستان سقز

سنندج - ایرنا - کسب دیپلم افتخار توسط کودک سقزی در مسابقه بین المللی نقاشی هیکاری ژاپن و آغاز طرح واکسیناسیون 14 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل دو خبر کوتاه از شهرستان سقز است.

صاحب‌خبر -

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شماره یک سقز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سایه بوستان‌ چی عضو هشت ساله این کانون موفق به کسب دیپلم افتخار در رویداد بین‌المللی نقاشی هیکاری ژاپن 2016 شد.
پروین خالدی افزود: این کودک هنرمند با اثری با موضوع خانواده در این مسابقه شرکت کرده بود که در میان 19 هزار و 987 اثر رسیده از 58 کشور جهان به دبیرخانه این رودیداد، موفق به کسب این جایزه شد.
وی با یادآوری اینکه از ایران، یک هزار و 300 اثر به این جشنواره ارسال شده بود، تاکید کرد: از کردستان 30 اثر به عنوان منتخب استان به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شده بود.
شهرستان سقز دارای سه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

**
رئیس شبکه دامپزشکی سقز از آغاز طرح واکسیناسیون 14 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.
دکتر علی باباییان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح در روستاهای کهریزه حومه، کمنتو، آدینان، سنته، اینچکه، حانه میران، لگزی، چاغرلو، تموغه، میره ده، قشلاق افغانان، قبغلو، دولت قلعه، قهرآباد حومه و کانی جشنی اجرا می شود.
وی ادامه داد: کانی نیاز، خورده لوکی، کچل منگان، سرتکلتو، قیلستون، آخکند، یازیبلاغی، درگاه سلیمان، سلیمانکندی، سرچشمه و احمد آباد سرا از دیگر روستاهای شهرستان سقز هستند که طیور آنها تا 11 آبان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی سقز یادآور شد: انتخاب این روستاها به دلیل نزدیکی آنها به شهر و داشتن طیور بیشتر بوده است.
باباییان همچنین از عملیات موفق مایه کوبی 15 هزار و 422 راس گاو و گوساله علیه تب برفکی در روستاهای شهرستان سقز نیز در روزهای گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه این مرحله از واکسیناسیون تب برفکی به صورت رایگان از اول مهر سال جاری و در مدت 20 روز کاری به اجرا در آمد، گفت:در فاز اول هم 12 هزار و 846 راس گاو و گوساله و 62 هزار و 290 راس گوسفند و بز علیه این بیماری مایه کوبی شده بودند که با این اقدامات، موردی از بیماری تب برفکی در شهرستان سقز گزارش نشده است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی انتشار: مجید سلیمانی
7249/9102

انتهای پیام /*

نظر شما