شناسهٔ خبر: 22027465 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

«رؤیای مسی» در شبکه مستند

کارگردان مستند «رویای مسی» که قرار است از شبکه مستند راهی آنتن شود، درباره این مستند توضیح داد: این فیلم با نگاهی جدید به آرزوهای کودکان و نگاه آن‌ها به آینده، به مصاف مسی و رونالدوی خیالی می‌رود. از دوم آبان، سریالی رادیویی با موضوع قانون کاپیتولاسیون، به کارگردانی : محمد عمرانی از رادیو نمایش پخش می شود. برنامه تهرانگرد دوشنبه اول آبان به بررسی و رصد سینماهای شهر تهران می پردازد. مجله عصرگاهی شبکه چهار سیما 2 آبان به «علوم شناختی» می پردازد. سیاوش شهریور، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، دوشنبه اول آبان ماه مهمان برنامه «تهران بیست» خواهد بود. جمعی از مدیران سیما و هنرمندان تلویزیون از ملکه رنجبر هنرمند پیشکسوت کشورمان عیادت کردند. هنوز زمان زیادی از شایعه اعتیاد شقایق دهقان نمی گذرد که شایعه جدید پیرامون مهراب قاسمخانی و همسرش این روزها در شبکه های مجازی خبری دست به دست میچرخد و حکایت از تعصب زیاد این فیلمنامه نویس به همسر بازیگرش دارد که اجازه فعالیت در شبکه های مجازی را به او نمی دهد. تصویربرداری اپیزود «مهسا» از مجموعه تلویزیونی محکومین به تهیه کنندگی بهروز مفید آغاز شد. می‌گویند دلخوشی و رضایتمندی درونی به داشته‌‌های مادی نیست یا به قول قدیمی‌ها دلت باید خوش باشد! شهربانو موسوی، بازیگری که با سریال‌های طنز جایزه بزرگ و متهم گریخت بین عموم مردم به شهرت رسید، یکی از همین آدم‌هاست که دلخوشی‌هایش باعث شده حس خوبی نسبت به زندگی داشته باشد. شاید چندان هم بیر‌اه نباشد اگر فریدون حسن‌پور را راوی قصه کیمیاگران دانست؛ آدم‌های معمولی یا حتی از یادرفته‌هایی که پای پیاده، وقتی همه خوابند با گذر از رنج‌ها، نشانی گنج را جست‌وجو می‌کنند و به تحول و بصیرتی دست پیدا می‌کنند که کیمیای وجودشان را جلا می‌دهد. نادر فلاح، بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون است. او با بازی در فیلم «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» به صورت جدی وارد عرصه سینما شد. سپس با فیلم «چند مترمکعب عشق» بیشتر مورد توجه قرار گرفت و با بازی هنرمندانه‌اش توانست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن خانه سینما را دریافت کند. «زندگی منشوری است از حرکت دوار. منشوری که پرتو پرشکوه خلقت با رنگ‌های بدیع و دلفریبش آن را دوست‌داشتنی، خیال‌انگیز و پرشور ساخته است. این مجموعه دریچه‌ای است به سوی داستان زندگی.»

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره تلویزیونی مستند، امید توتونچی، کارگردان مستند «رویای مسی» که شنبه (۲۹ مهر ماه) از جشنواره تلویزیونی مستند پخش می‌شود، درباره این مستند گفت: «رویای مسی» درباره دنیای نوجوانان و کودکان امروز است که در رویاپردازی‌های کودکانه خود، آینده‌شان را شبیه کسانی مانند مسی یا رونالدو، ستاره‌های فوتبال جهان می‌بینند.

او ادامه داد: کودکان ما تحت تأثیر جو رسانه‌ای، آینده‌ای رویایی با آرزوهای عجیب و غریب برای خود در ذهنشان می‌سازند که غالباً نمی‌توانند به آن‌ها برسند. حال سوال اینجاست که نهادهای تربیتی برای حفظ آینده‌نگری و قدرت انتخاب کودکان و نوجوانان برای آینده، چه عاملی را جایگزین این آرزوهای دست‌نیافتنی و رویاپردازی‌های زائد خواهند کرد؟

این کارگردان یادآور شد: سعی کرده‌ایم در مستند «رویای مسی» به این سوال بپردازیم که در اوضاعی که رسانه‌ها به‌ راحتی الگوهای آینده‌ی کودکان ما را می‌سازند، چگونه می‌شود نگاه واقع‌بینانه به آینده را به کودکان آموخت. مستند «رویای مسی» با سه رویکرد، مساله تربیت کودکان و نگاه آن‌ها به ساخت آینده و آرزوهای آن‌ها را بررسی کرده است؛ نخست شرایط و عللی که کودکان را در این وضعیت قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا نگاه واقع‌بینانه به آینده را از دست بدهند، سپس والدینی که اغلب آرزوهایی که خود به آن‌ها نرسیده‌اند را در کودکان خود جست‌وجو می‌کنند و در آخر مدرسه و مدیریت تحصیلی تربیتی و اینکه در طول سال‌هایی که فرزندان ما در مدرسه تربیت می‌شوند چه برنامه‌ای برای آموزش صحیح آن‌ها وجود دارد.

مستند «رویای مسی» به کارگردانی امید توتونچی در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه‌ شده است و شنبه (۲۹ مهر) ساعت ۲۰ در قالب برنامه جشنواره تلویزیونی مستند از آنتن شبکه مستند سیما پخش و روز آینده ساعت ۲۴ و ۹:۳۰ بازپخش می‌شود.

نظر شما