شناسهٔ خبر: 22023597 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه های ترکیه: آنکارا میزبان جهانگیری، میهمانی مهم از ایران است

آنکارا- ایرنا- روزنامه های ترکیه در نسخه آنلاین و نیز مکتوب امروز خود خبرهایی در خصوص سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ایران به آنکارا منتشر کرده و پایتخت ترکیه را میزبان میهمانی مهم از ایران عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، روزنامه صباح ترکیه در خبری با عنوان 'میهمانی مهم از ایران' به سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران به ترکیه پرداخت و نوشت: معاون اول رییس جمهوری ایران دیشب وارد آنکارا شد و امروز در کاخ نخست وزیری با استقبال گرم بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه به مذاکره پرداخت.
روزنامه استار نیز در خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنکارا' نوشت: بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه به همراه تنی چند از وزرای کابینه از اسحاق جهانگیری در کاخ چانکایا استقبال کرد و پس از برگزاری کنفرانس مشترک، ضیافت ناهار به افتخار حضور هیات ایرانی در کاخ نخست وزیری برگزار خواهد شد.
این روزنامه اضافه کرد: موضوعات مهم منطقه ای و تحولات اقلیم کردستان و سوریه مهمترین مباحث مورد مذاکره میان جهانگیری و یلدریم خواهد بود.
روزنامه ینی شفق نیز با درج خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنکارا' به سفر اسحاق جهانگیری اشاره ای کرد و نوشت: موضوع گسترش همکاری ها و اتخاذ تدابیر مشترک در مقابل تهدیدات منطقه ای از مهمترین موضوعات مورد مذاکره میان جهانگیری و یلدریم خواهد بود و در ادامه معاون اول رییس جمهوری ایران فردا برای شرکت در اجلاس دی – 8 رهسپار استانبول خواهد شد.
روزنامه حریت ترکیه در خبری سفر معاون اول رییس جمهوری ایران را دیداری مهم خواند و نوشت: ادامه اقدامات مشترک ترکیه و ایران در مقابله با تحولات منطقه ای نیاز به تداوم دیدار مقامات عالی دو کشور دارد که سفر اسحاق جهانگیری به ترکیه و مذاکره با بینالی یلدریم در راستای همین سیاست انجام شده است.
روزنامه کارار نیز سفر جهانگیری را دیداری مهم توصیف کرد و نوشت: تداوم اقدامات مشترک در سوریه و عراق مهمترین موضوع مذاکرات یلدریم و جهانگیری خواهد بود.
روزنامه خبر تورک نیز با درج عنوان 'میهمانی مهم از تهران' به سفر معاون اول ایران پرداخت و در خبر خود نوشت: معاون اول ایران به همراه هیات عالی رتبه ای در کاخ چانکایا مورد استقبال بینالی یلدریم نخست وزیر و وزرای کابینه دولت ترکیه قرار گرفت.
این روزنامه مذاکرات این دو مقام عالیرتبه را مهم تلقی کرد و موضوع مذاکرات آنها را حول محور بحران سوریه و عراق و همچنین تهدیدات منطقه ای عنوان کرد.
روزنامه ملیت هم در خبری با عنوان 'معاون اول رییس جمهوری ایران در آنکارا' اشاره ای کوتاه به سفر جهانگیری به ترکیه داشت و نوشت: معاون اول رییس جمهوری ایران برای حضور در اجلاس دی – 8 استانبول به ترکیه سفر کرده اما پیش از آن برای مذاکراتی مهم درباره تحولات سوریه و عراق به دیدار بینالی یلدریم رفت.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری که جهت دیدار با مقامات آنکارا و شرکت در اجلاس سران دی.8 به ترکیه سفر کرده است، در کاخ چانکایای آنکارا از سوی بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه مورد استقبال قرار گرفت و دو طرف مذاکراه کرده و پس از آن نتیجه گفت و گوی خود را در نشست مشترک به خبرنگاران تشریح کردند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، تعدادی از مدیران بانکی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و نیز استاندار آذربایجان غربی از جمله هیات همراه معاون اول رییس جمهوری در سفر به آنکارا هستند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

انتهای پیام /*

نظر شما