شناسهٔ خبر: 22021971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تأکید بر تعامل خوب شهرداری های چهارمحال و بختیاری با کتابخانه ها

خبرگزاری شبستان: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: شهرداری های استان تاکنون تعامل خوبی با کتابخانه ها داشته اند و علاوه بر پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه ها امکاناتی را هم در اختیار آنان قرار داده اند.

صاحب‌خبر -

فرهاد خلیل‌ مقدم، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری، امروز (۲۶ مهر) با اشاره به برگزاری طرح ملی «با هم بخوانیم» در کتابخانه های عمومی استان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد، گفت: در این طرح خانواده ها با هم در کتابخانه ها حضور می یابند و هر فرد قسمتی از یک کتاب را با صدای بلند می خواند.

 

وی بابیان اینکه طرح «با هم بخوانیم» از ابتدای مهرماه و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در استان آغاز شده است، افزود: کتابخانه هایی که در مناطق روستایی و عشایری استان دایر هستند جامعه هدف این طرح را شامل می شوند.

 

خلیل مقدم از برگزاری دوره آموزشی ویژه مسئولان کتابخانه های مورد هدف برای تبلیغ و برگزاری طرح با هم بخوانیم خبر داد و اظهار کرد: پس از پایان طرح شرکت کنندگان در مسابقه ای که از سوی نهاد کتابخانه های استان طراحی شده است شرکت کرده و جوایز نفیسی کسب می کنند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری آشنایی مردم روستایی و عشایر استان با فرهنگ کتابخوانی و افزایش میزان اطلاعات عمومی را از برکات برگزاری این طرح در کتابخانه های استان برشمرد.

 

وی با اشاره به افزایش اشتیاق به مطالعه در خانواده ها و پر کردن اوقات فراغت با برگزاری این طرح، تصریح کرد: رویکرد برگزاری این طرح از فردخوانی به جمع خوانی است که در انتقال آموزه های فرهنگی هم بسیار مؤثر است.

 

خلیل مقدم با اشاره به برخی از حاشیه ها مبنی بر عدم پرداخت حق نیم درصدی شهرداری ها از درآمد خود به کتابخانه ها، عنوان کرد: شهرداری های استان تاکنون تعامل خوبی با کتابخانه ها داشته اند و علاوه بر پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه ها امکاناتی را هم در اختیار آنان قرار داده اند.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های چهارمحال و بختیاری به دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت ناشران معتبر ملی، استفاده از ظرفیت ناشران استانی، حضور نویسندگان و همزمانی با آغاز سال تحصیلی شاخص ترین علل افزایش استقبال مردم از نمایشگاه کتاب استان در سال جاری است.

 

وی با اشاره به وعده معاون امور حقوقی و مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری مبنی بر خرید کتاب از نمایشگاه به مبلغ 500 میلیون ریال و اهدای کتب به کتابخانه های مناطق محروم استان، گفت: در همین راستا عنوان تعدادی از کتب موردنیاز کتابخانه های مناطق محروم استان گردآوری و به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جهت خریداری تحویل داده شده است.

 

نظر شما