شناسهٔ خبر: 22021160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های شمال آفریقا؛

دلیل عصبانیت آمریکا،خنثی شدن توطئه هایش در منطقه توسط ایران است

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری 'اهرام' مصر نوشت: رهبر ایران (رهبر معظم انقلاب) اعلام کرد که تهران پایبند توافق هسته ای با قدرت های بزرگ است، البته تا زمانی که آن ها به این توافق پایبند باشند.
اهرام افزود: رهبر ایران این سخنان را چند روز پس از آن بیان کرد که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، روشی تندتر در خصوص ایران در پیش می گیرد و ممکن است در پایان توافق هسته ای غرب با ایران را لغو کند.
پایگاه خبری 'الصباح نیوز' تونس نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: دولت های اروپایی بر پایبندی خود به توافق هسته ای تاکید کرده و سخنان رئیس جمهوری آمریکا در خصوص خارج شدن از این توافق را محکوم کردند.
الصباح افزود: رهبر انقلاب اسلامی تصریح کرد که ایران از حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته ای استقبال می کند، اما آن ها نباید به گفتار اکتفا کنند که ترامپ نمی تواند توافق هسته ای را پاره کند، زیرا این توافق به نفع کشورهای اروپایی هم هست.
این پایگاه خبری تونسی در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: آمریکا به این دلیل از ایران عصبانی است که همه توطئه های آن را در لبنان، سوریه و عراق، خنثی کرده است. ایران توانسته است از وابستگی به آمریکا خارج شود و توانایی های خود را با وجود دشمنی آمریکا تقویت کند و همه این ها در دوران تحریم ها علیه ایران به دست آمده است.
پایگاه خبری 'الفجر' مصر نیز نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد، تا زمانی که همه طرف ها به توافق هسته ای پایبند باشند، تهران از توافق هسته ای خارج نمی شود و از حمایت اتحادیه اروپا استقبال می کند و درعین حال هشدار داد که اگر آمریکا از این توافق عقب نشینی کند، ایران نیز این توافقنامه را پاره می کند.
روزنامه الایام لیبی نیز در این باره نوشت: رهبر عالی ایران با استقبال از حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته ای، در خصوص تهدیدهای رئیس جموری آمریکا، هشدار داد و گفت که اگر آمریکا از توافق هسته ای عقب نشینی کند، ایران نیز آن را پاره می کند.
پایگاه خبری 'الیوم السابع' مصر نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: آمریکا به این دلیل از ایران خشمگین است که مانع به نتیجه رسیدن طرح ها و برنامه هایش در لبنان، سوریه و عراق شده است.
الیوم السابع افزود: رهبر عالی ایران از حمایت اروپا از توافق هسته ای استقبال کرد و گفت که باید برای مقابله با سیاست ها خصمانه آمریکا کاری انجام داد.
پایگاه خبری روزنامه البلاد الجزایر نیز در مطلبی با این عنوان که 'رهبر ایران به پاره کردن توافق هسته ای تهدید کرد'، نوشت: تهران تا زمانی پایبند این توافق است که قدرت های بزرگ نیز به آن پایبند باشند، اما اگر آمریکا بخواهد از آن خارج شود، ایران نیز بسیار زود این توافقنامه را پاره می کند.
پایگاه خبری 'الوفد' مصر نیز نوشت: رهبر عالی ایران روز چهارشنبه تاکید کرد که تهران پایبند توافق هسته ای امضا شده با قدرت های بزرگ در سال 2015است، البته به شرطی که آن قدرت ها به آن پایبند باشند.
الوفد افزود: رهبر عالی ایران از حمایت کشورهای اروپایی از توافق هسته ای استقبال کرد و در عین حال آن را کافی ندانست و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید عملا مقابل اینگونه اقدامات رئیس جمهوری آمریکا بایستد.
روزنامه ' المصریون' نیز در این خصوص نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد که تهران فشارهای کشورهای اروپایی در خصوص سیاست هایش در منطقه و برنامه هسته ای اش را نمی پذیرد و دخالت اروپایی ها در برنامه موشکی ایران در حقیقت به معنای دنباله روی آن ها از سیاست های آمریکا در خصوص ایران است.
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: رهبر ایران، آمریکا را مزدور صهیونیسم جهانی و همچنین داعش را نیز ساخته و پرداخته آن خواند.
پایگاه خبری الجزائر الیوم نیز نوشت: رهبر ایران در نخستین واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا، آن را یاوه گویی و دروغ دانست و تصریح کرد که این یاوه گویی ها ارزش پاسخ دادن ندارد.
الجزائر الیوم در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: دلیل خشمگین بودن آمریکا از ایران این است که تهران مانع پیشرفت طرح های آمریکا در منطقه شده است.
این پایگاه خبری افزود: نباید از مکر و حیله آمریکا غافل بود، البته همه اطمینان، دارند که آمریکا سیلی دیگری خواهد خورد و در برابر مردم ایران شکست خواهد خورد.
پایگاه خبری 'البوابه التونسیه للاعلام' نیز نوشت: رهبر عالی ایران پنج روز پس از شدت عمل به خرج دادن رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران و توافق هسته ای،گفت، من نمی خواهم وقتم را به پاسخ دادن به دیوانگی های رئیس جمهوری آمریکا تلف کنم، البته نباید حماقت های ترامپ باعث شود که از حیله های آمریکا غافل شویم.
پایگاه خبری 'دات مصر' نیز در این باره نوشت: رهبر عالی ایران در پاسخ به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا، هشدار داد که اگر آمریکا از توافق هسته ای عقب نشینی کند، ایران نیز آن را پاره پاره می کند.
پایگاه خبری اخبار لیبیا نیز به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: اروپا هم باید از دخالت در برنامه هسته ای ایران دست بردارد.
پایگاه خبری اخبار الیوم نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: شما باید دست از دخالت در برنامه دفاعی ما بردارید، آن ها می گویند چرا ایران موشک دارد؟ شما چرا موشک دارید؟ شما چرا سلاح هسته ای دارید؟.
پایگاه خبری المصری الیوم نیز نوشت: رهبر ایران داعش و جنبش های تکفیری را ساخته دست آمریکا دانست و علت عصبانی بودن آمریکا از ایران را این دانست که تهران موفق شده همه توطئه های آمریکا را در منطقه خنثی کند.
المصری الیوم در ادامه به نقل از مقام معظم رهبری نوشت: پاسخ دادن به یاوه گویی های رئیس جمهوری آمریکا مایه تلف کردن وقت است.
خاورم **2041**1275
مترجم: سید شاهپور حسینی* انتشر دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما