شناسهٔ خبر: 22020608 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خبر داد

برپایی کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در 40 هزار مدرسه

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش از برپایی کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ۴۰ هزار مدرسه خبر داد و گفت: به ۵۶۶ هزار معلم در زمینه رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، نادر منصورکیایی مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در جمع رؤسا و کارشناسان ادارات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کشور در ارومیه، اظهار داشت: باید ضمن توجه به توانمندسازی دانش‌آموزان، توجه ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب دیده داشته باشیم.

وی افزود: در 40 هزار مدرسه کشور، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد جامعه محور در سطح مدرسه اجرا می‌شود و 566 هزار معلم در زمینه رفتارهای پرخطر از جمله اعتیاد در سال جاری، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش، گفت: تمامی ذی‌نفعان مدرسه باید در فرآیند پیشگیری مشارکت کنند و برای این منظور تدوین برنامه سالانه ضروری است.

منصورکیایی اضافه کرد: مجموعه آموزش و پرورش نسبت به آسیب‌های اجتماعی هوشیار و بیدار است؛ ضمن اینکه مراقبت از دانش‌آموزان باید به یک رسالت همگانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش در آیین افتتاحییه کارگاه کشوری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سالن امام علی(ع) ارومیه نیز گفت: سال گذشته 40 درصد از دانش‌آموزان و 2 میلیون نفر از والدین در زمینه برنامه‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای 4 پایه ششم، هفتم، هشتم و نهم در تمام مدارس کشور اجرا شد.

منصور کیایی گفت: راهنمای پیشگیری اولیه از اعتیاد از ابتدای سال جاری در اختیار همه مدارس کشور قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: جشنواره نوجوان سالم هر ساله اجرا می‌شود و در سال تحصیلی جاری نیز هفتمین دوره آن، ویژه آسیب‌های اجتماعی پرخطر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استقرار نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان را هدف‌گذاری کرده‌ایم، ادامه داد: برای شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر آمادگی کامل را داریم.

منصورکیایی با اشاره به اینکه برنامه مددکاری اجتماعی را در مدارس کشور دنبال می‌کنیم، گفت: باید ضمن توجه به توانمندسازی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای به دانش‌آموزان در معرض خطر و آسیب‌دیده داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما