شناسهٔ خبر: 22018899 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پژوهشگر تاریخ اسلام در سنندج عنوان کرد؛

داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است/ کردستان به لحاظ ملیت از ناب‌ترین قوم‌های ایران است

یک پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: با تأکید بر اینکه داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یقین دارند که سپاه پاسداران قدرت اسلام است و برنامه‌ریزی کرده اند تا این قدرت را مورد هجمه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، حشمت الله قنبری ظهر امروز در نخستین همایش نغمه‌سرایان آئینی اهل تسنن کشور که با حضور مداحان، نغمه سرایان و روحانیون اهل سنت سراسر کشور و با همت سازمان بسیج مداحان و سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، گفت: گاهی مطالبی به اشتباه مطرح می‌شود و عده ای به آن دامن می‌زنند و گویی اهل بیت تنها در انحصار اهل تشیع است.

 

وی افزود: اگر عشق و مودت اهل سنت به اهل بیت (ع) بیشتر از اهل تشیع نباشد کمتر هم نیست و اگر کسی آن را انکار کند مرتکب  دروغی بزرگ شده است.

 

قنبری ادامه داد: مگر می‌شود کسی در دایره اسلام قرار گرفته باشد و در سایه قرآن زندگی کند اما نسبت به اهل بیت (ع) محبت و مودت نداشته باشد و اصلاً چنین چیزی شدنی نیست.

 

این پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: کمتر شخصیتی در طول تاریخ بشر به اندازه امام حسین (ع) مورد اهتمام قرار گرفته اما باز هم معلومات بشر در مورد ایشان نه تنها کم بلکه تعطیل است.

 

وی تصریح کرد: به محض اینکه نام امام حسین (ع) اورده می‌شود فوراً ذهن معطوف به واقعه کربلا می‌شود و این به معنای نشناختن حسین (ع) است.

 

قنبری اظهار داشت: امام حسین (ع) به دشت کربلا نرفت تا عده‌ای او را محاصره کنند و تمام موجودیت خاندان اصالت را در معرض خطر قرار دهد. عاشورا یک حادثه و اتفاق نبود بلکه یک برنامه دقیقی بود که در آن برهه از تاریخ یا باید هویت انسانیت و الهی بودن انسان ابقا می‌شد و یا باید از بین می‌رفت.

 

وی گفت: کار امام حسین (ع) کاری بود که با فلسفه خلقت آمیختگی پیدا کرده بود. کار امام حسین (ع) فقط یک اقدام برای صیانت از دین و یا مذهبی خاص نبود بلکه یک اقدام الهی بود.

 

این پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: خاموش شدن نسبت به حادثه عمیق عاشورا به معنی به تاراج بردن میراث انبیا است. اما حسین (ع) قیام نکرد تا محبوب شود او از غیب مورد احترام بود.

 

وی گفت: در واقعه کربلا هیچ فردی برتر از دیگری نیست و اگر فردی حذف شود هیچ جایگزینی و تصویری نمی‌تواند جای آن را پر کند و هیچ شخصیتی در این واقعه نقش برتر ندارد و همه یگانه، استثنا و ممتاز هستند.

 

قنبری بیان کرد: سران بنی امیه آنچنا سربازان خود را بی اعتقاد و بی‌دین کرده بودند که بر این باور بودند که با تکه ای از پیراهن امام حسین (ع) و گذاشتن آن در کفن خود در زمان مرگ می‌توانند طلبکار خدا باشند وافتخار کنند و بگویند ما بوده‌ایم که حسین را کشتیم!

 

وی گفت: سربازان بنی امیه با این فکر القایی به کربلا رفتند و اکنون نیز داعش و گروه های تکفیری در عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی از هیمن افکار بنی امیه‌ای تبعیت می‌کنند.

 

این پژوهشگر تاریخ اسلام اظهار داشت: اکنون نیز داعش با گفتن تکبیر بر مسلمانان می‌تازد و آنها را می‌کُشد و اسلام را اینگونه معرفی می‌کند.

 

وی با اشاره به وجود گروه های تکفیری در کردستان در سال‌های گذشته، تصریح کرد: کردستانی ها چه به لحاظ ملیت و چه به لحاظ نخبگی و ... جزو ناب‌ترین قوم های ایران و ملت های اسلام هستند و برای این می‌خواهند کردستان را از ایران جدا کنند.

 

وی با بیان اینکه داعش و گروه های تکفیری جزو بازماندگان روز وقعه هستند، گفت: آنها با بریدن سر شهید حججی خواستند برای خود کسب قدرت کنند اما با این اقدام شهید حججی و کار او تاریخ ساز شد و امت اسلام در برابر او زانوی تعظیم زد.

 

قنبری با تأکید بر اینکه داعش متولد شده سازمان فساد یزید و بنی امیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یقین دارند که سپاه پاسداران قدرت اسلام است و برنامه‌ریزی کرده اند تا این قدرت را مورد هجمه قرار دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما