شناسهٔ خبر: 22013089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای مانورمدیریت بحران در بیمارستان توحید سنندج

در راستای برنامه اعتباربخشی و در جهت اجرای برنامه مدیریت بحران حوادث و بلایا، مانور شبیه سازی شده آتش سوزی با ایجاد حریق واقعی در بخش جراحی مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز کردستان، رئیس مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید سنندج با اعلام این خبر، گفت: مانور حریق با سناریوی آتش سوزی از پیش تعیین شده به منظور کسب آمادگی پرسنل جهت مقابله با شرایط اضطراری با همکاری تیم بحران متشکل از سوپروایزرها، سرپرستاران، تاسیسات، خدمات حراست و آتش نشانی برگزار شد. اجرای مانور آتش سوزی و تخلیه اضطراری در مرکز پزشکی توحید سنندج
دکتر رسول نصیری کالمرزی افزود: در این مانور کارکنان آموخته‌های خود را در زمینه استفاده از خاموش کننده‌های co۲ و پودر گاز و انتقال صحیح بیمار استفاده کردند.
نصیری کالمرزی افزود: این مانور به دنبال آتش فرضی و ایجاد دود غلیظ در بخش جراحی بیمارستان آعاز و با اعلام کد مربوطه توسط سوپروایزر بخش به اپراتور بیمارستان، تیم عملیاتی تخلیه، امداد و نجات، کمک‌های اولیه و آتش نشانی با حضور در محل با توجه به وظایف مشخصه و بکارگیری تجهیزات لازم، آتش و دود فرضی را مهار نموده و مصدومین فرضی که دو نفر بودند به ترتیب اولویت خارج شدند.
رئیس مرکز پزشکی توحید گفت: پس از انجام درمان‌های موقت برای مصدومین با توجه به نیاز به ادامه درمان مصدومین در مرکز پیشرفته، کد ۳۵۰ که مربوط به آمبولانس هوایی می‌باشد فعال و مصدومین به مرکز مجهزتر منتقل شدند.
این مانور با همکاری آتش نشانی، معاونت درمان و مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، ستاد بحران استانداری، سازمان صدا و سیما، اداره برق، شرکت گاز و اداره راهنمایی و رانندگی استان اجرا شد.

نظر شما