شناسهٔ خبر: 22012483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشدار مرکزی همدان:

دهیار باید بر تمام امور و فعالیت‌های روستا اشراف کامل داشته باشد

همدان - بخشدار مرکزی همدان گفت: دهیار باید بر تمام امور و فعالیت‌های روستا اشراف کامل داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا عبدلی عصر چهارشنبه در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی همدان گفت: هیچ اقدامی در مباحث اجتماعی، عمرانی و سایر بخشها   در روستا نباید بدون اطلاع دهیاری انجام شود و دهیاران باید بر همه امور و فعالیتهای روستا اشراف کامل داشته باشند.

وی ارتباط مستمر با بخشداری و انعکاس اخبار روستا را از جمله وظایف مستمر دهیاران دانست و افزود: نباید به طرح مسایل روستا در نشستهای ماهیانه با دهیاران اکتفا شود و مسایل مهم باید در اسرع وقت به بخشداری منعکس شود.

ابقای ۲۴ دهیار روستاهای شهرستان همدان

بخشدار مرکزی همدان از انتصاب ۳ دهیار جدید در روستاهای شورین، سیلوار و چشین خبر داد و تاکید کرد: تا کنون مراتب ابقای ۲۴ دهیار ضمن تصویب در شوراهای اسلامی روستاهای مربوطه به شورای بخش و بخشداری منعکس شده است.

وی اضافه کرد: مابقی دهیارانی که تاکنون توسط شوراهای اسلامی جدید به صورت کتبی به بخشداری معرفی نشده اند باید در این امر تسریع بعمل آورند تا در امور دهیاری با مشکلات حقوقی و قانونی مواجه نشوند.

عبدلی با بیان اینکه از سال گذشته مصوبات شوراهای اسلامی روستاها در کمیته انطباق بخشداری مورد بررسی قرار می گیرد، عنوان کرد: هدف از این اقدام عدم مغایرت مصوبات شوراها با سایر قوانین بالادستی و نظارت بیشتر بر مصوبات است.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از شیوع بیماریهای آنفولانزای حاد پرندگان و طب کریمه کنگو در روستاها گفت: در این راستا توصیه های مراکز بهداشتی و دامپزشکی باید در قالب بروشورهایی تهیه و در اختیار دهیاران قرار داده شود.

ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

بخشدار مرکزی همدان با قدردانی از روستاهایی که خدماتی را به زائران اربعین حسینی در سال گذشته ارائه دادند، افزود: امسال نیز جلسه هماهنگی در این خصوص داریم و خدماتی برای زائران در مسیر عبور به منظور پذیرایی و اسکان زائران پیش بینی شده است.

کارشناس دامپزشکی شهرستان همدان نیز با توضیحاتی دهیاران را با مهمترین علایم و راههای پیشگیری از بیماری آنفولانزای حاد پرندگان و طب کریمه کنگو آشنا کرد.

مهدی طلایی با بیان اینکه این بیماریها از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام است، یادآور شد: متاسفانه امکان کنترل این بیماریها از طریق واکسن میسر نیست و باید حداکثر تلاش خود را بر پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماریها متمرکز کنیم.

وی افزود: در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری نامتعارف و تلفات غیر معمول در دام ها باید موارد ضمن اطلاع رسانی از طریق مراکز بهداشت و دامپزشکی مورد پیگیری و مبارزه قرار گیرد.

طلایی یادآورشد: آنفلوانزای حاد پرندگان از طریق مهاجرت پرندگان و آبزیان از مناطق آلوده به کشور ما قابل انتقال است و با توجه به امکان انتقال آن از طریق فضولات پرندگان باید کشاورزان در تهیه کود سالم توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز گفت: اشاعه مواد مخدر و به ویژه آلوده کردن جوانان یکی از مولفه های جنگ نرم استکبار جهانی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

ماده مخدر گل حاصل ایجاد تغییر جنسیتی در گیاه شاهدانه است

هادی نجفی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۰۰ نوع ماده مخدر شناخته شده است، افزود: ماده مخدر گل حاصل ایجاد تغییر جنسیتی در گیاه شاهدانه است که اخیرا شاهد مواردی از کشت و تولید این ماده خطرناک در نقاطی از کشور بوده ایم.

وی با اشاره به امکان کشت گلخانه ای و سود وسوسه برانگیز حاصل از کشت این گیاه تاکید کرد: با اطلاع رسانی و آگاهی بخشیدن به جامعه باید قبل از مبارزه با مواد مخدر به دنبال پیشگیری از آن بود.

سرهنگ نجفی مصرف ماده مخدر گل را بسیار خطر ناک و زیان آور دانست و افزود: مصرف این ماده مخدر موجب اختلال عملکرد مغز، وابستگی شدید مصرف کننده و اعتیاد مهلک در فرد می شود که میزان ماده مخدر آن نسبت به گیاه شاهدانه بسیار افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: با همکاری جهاد کشاورزی از کشت هرگونه گیاه نامتعارف در گلخانه ها و اراضی کشاورزی جلوگیری می شود و باید دهیاران نیز در این خصوص همکاری لازم را بعمل آورند.

نظر شما