شناسهٔ خبر: 22008833 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل : نباید وضعیت کنونی در فلسطین ادامه یابد

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم روسیه در سازمان ملل بر توقف تداوم وضعیت فعلی در فلسطین تاکید کرد و گفت: بعضی از کشورها حتی اسم فلسطین را نیاوردند و این موجب نگرانی و ناراحت کننده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، واسیلی نبنزیا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع بررسی وضعیت خاورمیانه به ویژه فلسطین برگزار شد، از بیانیه نماینده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران شدیدا انتقاد کرد.
وی افزود: بیانیه های امروز من را با این سوال مواجه کرد که آیا ما برای برجام جمع شده ایم یا برای مساله خاورمیانه و فلسطین؟
نماینده فدراسیون روسیه ادامه داد: اینکه ما هیچ پیشرفتی در مساله نبینیم یک چیز است اما اینکه در بیانیه هایشان حتی اسم فلسطین نیاید موضوعی دیگر که اصلا امیدوار کننده نیست.
نبنزیا اضافه کرد: وضعیت فعلی اسراییل و فلسطین نباید ادامه پیدا کند و هر لحظه رو به انفجار است. احتمال اجرای دو کشور هر روز کمرنگ تر می شود و بحث ایجاد تنها یک کشور نه به نفع مردم اسراییل است و نه مردم فلسطین.
وی تاکید کرد: مردم فلسطین باید بتوانند در صلح و امنیت در کنار اسرائیل زندگی کنند و نباید از این موقعیت محروم باشند. ما فکر می کنیم اولین اولویت باید از سرگیری مذاکرات مستقیم بین اسراییل و فلسطین با حضور اعضای جامعه بین المللی باشد.
نماینده روسیه در شورای امنیت اظهار کرد: مصر کمک کرد که بین فتح و حماس توافقی شکل بگیرد و ما امیدواریم تحت تشکیلات خودگردان، فلسطینی ها به وحدت واقعی برسند.
نبنزیا با بیان این که خاورمیانه همچنان درگیر بحران سیستماتیک است، یادآور شد: تروریسم رو به گسترش است و مساله عراق و سوریه تبدیل به بحران جهانی شده است. تندروها در حال استفاده از دین برای اشاعه نفرت هستند و این بسیار نگران کننده است.
وی تاکید کرد: به حق حاکمیت تمامی کشورها در منطقه باید احترام گذشته شود تا مشکلات حل شود.
نماینده روسیه درباره برجام هم پاسخ داد: برجام به ابزاری تبدیل شد که روابط ایران به سمت عادی سازی برود و به صلح کمک کند.
نبنزیا تصریح کرد: بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت، تمامی طرف ها باید به وظایف خود عمل کنند.
م.ع**1429 ** 1908

انتهای پیام /*

نظر شما