شناسهٔ خبر: 22008258 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 پايان مسابقات آبهاي آرام قهرماني آسيا

20 مدال قايقران هاي ايران در شانگهاي

با کسب دو مدال نقره و يک برنز ديگر براي ايران، رقابت هاي آبهاي آرام قهرماني آسيا در چين به پايان رسيد.

رقابت هاي قايقراني آبهاي آرام قهرماني آسيا با برگزاري مسابقات فينال در شانگهاي چين به پايان رسيد که تيم ايران کارش را 20 مدال (دو طلا، 9 نقره و 9 برنز) تمام کرد.

در کاياک يک نفره 200 متر بانوان بزرگسالان آرزو حکيمي با اختلاف هزارم ثانيه صاحب مدال نقره شد.

در کاياک يک نفره 200 متر بانوان جوانان الناز شفيعيان به مدال نقره رسيد.

درکاياک چهار نفره 500 متر بانوان جوانان تيم ايران با ترکيب ساجده تبريزي، سما ياسمي، کيانا کمالزاده و الناز شفيعيان به مدال برنز رسيد.

در کانو دو نفره 200 متر بانوان بزرگسالان هيوا افضلي و فاطمه کرمجاني پنجم شدند.

در کاياک چهار نفره 500 متر مردان بزرگسالان، تيم ايران با ترکيب علي آقاميرزايي، احمدرضا طالبيان، فرزين اسدي و پيمان قويدل در رده چهارم قرار گرفتند.

در کاياک چهار نفره 500 متر مردان جوانان تيم ايران با ترکيب ابوالفضل درجزي، شايان مافي، محمد زارع و امير رضا خوانساري هشتم شد.

در کانو چهار نفره 500 متر بانوان بزرگسالان، مهسا کهنسال، زيبا سماک حرفه، فاطمه کرمجاني و آتنا رئوفي پنجم شدند.

ادعاي نوري؛

شفر شخصا طاهري را انتخاب کرد

محمد نوري سخنگوي کميته فني گفته بود که طاهري براي دستياري شفر انتخاب نشده است اما خيلي از صحبت‌هاي او نگذشته بود که بعدازظهر دوشنبه طاهري سر تمرين رفت و به‌عنوان دستيار مربي آلماني استقلال معرفي شد تا حرف و حديث‌هايي درباره فرماليته بودن نقش کميته فني به وجود بيايد. اما نوري دراين باره گفت: «از قبل گفته بوديم که شفر بايد گزينه‌هاي پيشنهادي را بررسي کند. ظاهراً ايشان مطالعات خود را انجام داده و يک گزينه را تأييد و انتخاب کرده است. کميته فني کشک نيست. اين حرف‌ها توهين به ماست. همانطور که گفتم شفر پس از مطالعات خود به اين نتيجه رسيد که آقاي طاهري به‌عنوان دستيار سرمربي کارش را آغاز کند.»

البته نوري حق دارد که حرف و حديث‌ها درباره نقش کميته فني را توهين به خود و اعضاي اين کميته بداند اما ادعاي او مبني بر اينکه شفر پس از مطالعه، شخصا طاهري را انتخاب کرده هم پذيرفتني نيست و توهين به مخاطب و هواداران استقلال محسوب مي‌شود.

AFC با هيچ تيمي شوخي ندارد

حذف تيم هاي مطرح عربستان از ليگ قهرمانان

روز گذشته مهلت 3 روزه 7 باشگاه عربستاني که مجوز حضور در ليگ قهرمانان آسيا کسب نکردند تمام شد و در نهايت رسما النصر، الاتحاد، الشباب، الرائد، التعاون، الاتفاق و الباطن محروم شدند. 5 باشگاهي که مجوز حضور در ليگ قهرمانان آسيا را کسب کرده‌اند الهلال، الاهلي، الفتح، الفصيلي و القادسيه هستند. با اين وجود فدراسيون فوتبال عربستان قصد دارد تا با ارائه مدارک و با توجه به محروميت تيم‌هاي بالاي جدولي، 2 سهميه ديگر خود را به تيم الفتح و الفصيلي تيم‌هاي رده هشتم و نهم فصل گذشته ليگ حرفه‌اي اين کشور اختصاص بدهد. الاتحاد فصل گذشته هم سهميه ليگ قهرمانان آسيا را کسب کرده بود اما به دليل عدم پرداخت بدهي‌هايش کنار گذاشته شد و جاي خود را به الفتح داد.

نفت، پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازي هم کمتر از 2 هفته زمان دارند تا گزارش مالي خود را به AFC بدهند و در صورتي که قادر به پرداخت بدهي‌هاي خود نباشند از حضور در ليگ قهرمانان آسيا محروم مي‌شوند و سهميه‌هاي آنها نيز مثل عربستان به تيم‌هاي رده پاياني خواهد رسيد.

پايان روزهاي اقتدار خط دفاعي پرسپوليس

پرسپوليس در بازي مقابل الهلال نه صعود کرد، نه برد و نه کلين‌شيت داشت. در اين بازي فقط آمار گل‌هاي خورده پرسپوليس بدتر شد. با دو گلي که پرسپوليس در بازي مقابل الهلال دريافت کرد مدت زمان کلين‌شيت نکردن اين تيم به 40 روز رسيد. تيمي که فصل گذشته کمترين گل‌خورده را داشت، در اين فصل 40 روز است که به هيچ تيمي نه نگفته و از هر تيمي که مقابل آن ها بازي کرده، حتي تيم انتهاي جدولي استقلال خوزستان، گل دريافت کرده است.بازي مقابل گسترش فولاد که با نتيجه 3 بر صفر به پايان رسيد آخرين بازي بود که شاگردان برانکو توانستند دروازه خود را بسته نگه‌دارند. بعد از آن پرسپوليس 3 بر يک الاهلي را برد و يک گل خورد. بعد باخت يک بر صفر مقابل پيکان. تساوي مقابل سپاهان با دريافت 2 گل و بدترين آمار هم دريافت 4 گل از الهلال است. بعد از آن هم استقلال خوزستان توانست يک گل به اين تيم بزند و پس از آن دريافت 2 گل ديگر از الهلال.

دريافت 11 گل در تنها 40 روز نشان مي دهد که سرخپوشان پايتخت مشکلي جدي در دفاع و دروازه خود دارند و آن ها با اين آمار دفاعي بايد چند روز ديگر در دربي به ميدان بروند و اين مساله برانکو را براي اين بازي حيثيتي نگران خواهد کرد.

عباس جديدي هم براي رياست فدراسيون وارد گود شد

عباس جديدي قصد دارد رئيس فدراسيون کشتي شود.

اين پيشکسوت کشتي ايران و عضو سابق شوراي شهر تهران در انتخابات رياست فدراسيون کشتي ثبت نام کرد. رسول خادم اولين و جدي ترين کانديداي احراز اين پست بود که در همان نخستين روز آغاز ثبت نام وارد گود شد.نقي کلانتري و عبدالله چمن گلي هم به عنوان نفرات دوم و سوم ثبت نام کردند. آخرين کانديداي احراز پست رياست فدراسيون کشتي هم عباس جديدي است که روز گذشته رسما ثبت نام کرد تا يکي از رقباي رسول خادم براي کرسي رياست باشد.

درخواست کتبي شفر براي جذب برزاي

سرمربي استقلال براي جذب بازيکن سابق اين تيم درخواست کتبي ارائه داد.بهنام برزاي بازيکني که در ابتداي فصل با تصميم عليرضا منصوريان از تيم استقلال کنار گذاشته شد، توانسته نظر وينفرد شفر سرمربي جديد اين تيم را جلب کند. شفر ديروز درخواست خود براي جذب دوباره اين بازيکن را به صورت کتبي به باشگاه استقلال ارائه داد.

نظر شما