شناسهٔ خبر: 22003683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

در حاشيه جلسه هيأت دولت؛

سيف: امروز ديگر هيچ مؤسسه مالي غيرمجاز وجود ندارد

رييس بانك مركزي در مورد حضور مؤسسات مالي غيرمجاز، گفت: امروز خشوبختانه ديگر مؤسسه مالي غيرمجازي وجود ندارد و تعیین تکلیف برای سپرده گذاران در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ولی‌الله سیف، ريیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد مؤسسات مالي غيرمجاز، گفت: امروز خوشبختانه ديگر مؤسسه مالي غيرمجاز وجود ندارد و تعیین تکلیف برای سپرده گذاران در حال انجام است.

وي ادامه داد: البته در مورد مراجع قضايي اقدامات لازم در حال انجام است و شرايط مناسبي در آينده خداروشكر خواهيم داشت.

سيف در مورد طرح التزام‌بخشی به بازار غیرمتشکل پولی که یکی از سیاست‌های دنبال شده توسط بانک مرکزی است، تأكيد كرد: اميدواريم سال96 سالی باشد که این مطلب حل و فصل شود و تمامي فعاليت ها زير نظر ما عملياتي شود، البته اميد است اين امر در مورد بانك هاي نظامي و انتظاني هم عملياتي شود.

رييس بانك مركزي درباره دريافت پول از كارتخوان يادآور شد: در اين رابطه موضوع جديدي مطرح نيست و بانك مركزي تنها سندي را ناظر بر اینکه موسساتی در بحث پرداخت الکترونیک ایفای نقش می‌کنند برای نظام‌بخشی و شفافیت بیشتر در این بازار در بستر بانک مرکزی اقدامات خود را انجام دهند منتشر كرده است.

وي در مورد پول هاي مجازي نيز افزود: در مورد پول هاي مجازي مطالعاتي انجام شده است و پدیده‌ای است که بانک‌های مرکزی به آن ورود کرده‌اند اما هنوز نظر واحدی نسبت به آن به وجود نيامده است./٨١٦/۲۰۲/ح

نظر شما