شناسهٔ خبر: 22001255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با تصویب هیات دولت؛

نمایندگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در قطر ایجاد می شود

تهران - ایرنا – هیات دولت با ایجاد نمایندگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در دوحه پایتخت قطر موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات دولت در جلسه امروز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر ایجاد نمایندگی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوحه پایتخت قطر موافقت کرد.
با این مصوبه، قطر در آینده نزدیک میزبان بیست و یکمین دفتر فعال ایرنا در خارج از کشور می شود.
ایرنا در حال حاضر در 20 کشور در نقاط مختلف جهان نمایندگی دارد که از این تعداد، 14 کشور در قالب دفتر نمایندگی (خبرنگار اعزامی) و در شش کشور به صورت خبرنگار محلی فعالیت می کند.
ایرنا در درون کشور نیز هم اکنون در 31 مرکز استان و 24 شهرستان نمایندگی مصوب سازمان امور اداری و استخدامی دارد و در 428 شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگار آزاد فعالیت خبری خود را انجام می دهد.
فراورده های خبری ایرنا علاوه بر سایت فارسی ایرنا ، هم اکنون در هشت سایت برون مرزی به زبانهای انگلیسی ، عربی ، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی ، ترکی استانبولی و اردو منتشر می شود.
ایرنا خبرگزاری رسمی ایران است که در سال 1313 هجری شمسی تاسیس شده و هم اکنون 83 سال از عمر آن می گذرد. این خبرگزاری تا سال 1360 تحت عنوان «خبرگزاری پارس» فعالیت می کرد اما در آن سال، با تصویب مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.
عبارت «ایرنا» نام اختصاری این رسانه و برگرفته از حروف اول نام خبرگزاری جمهوری اسلامی در زبان انگلیسی است.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما