شناسهٔ خبر: 21998064 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

گزارش «نصر» از افتتاحیه هشتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد منطقه ای در تبریز/

آغاز به کار کمیسیون های سه گانه اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

نصر: دبیر دوم شورای عالی حوزا علمیه قم، گفت: طرح های مصوب شده کمیسیون های سه گانه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد به مسئولان ذیربط ارجاع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، "آیت الله مرتضی مقتدایی" دبیر دوم شورای عالی حوزه علمیه قم در افتتاحیه هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد  در آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از میزبانی این استان در هشتمین دوره از این اجلاس، تاکید کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سابقه طولانی بیش از نیم قرن دارد و همواره مورد عنایت ویژه مراجع محترم تقلید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با شان و جایگاه جامعه مدرسین، ادامه داد: طبق فرموده های مقام معظم رهبری منزلت و جایگاه جامعه مدرسین اعطایی نیست بلکه منشا این منزل و عزت برخواسته از جایگاه اعضا جامعه مدرسین است.

مقتدایی با بیان اینکه یکی از ارزنده ترین اقدامات جامعه مدرسین ارتباط با علمای بلاد است، افزود: طی برقراری ارتباط اعضای جامعه مدرسین با علمای بلاد، تشکیل اجلاس سالانه سراسری بین این دو حوزه امری ضروری و واقع شد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه علمیه قم، اظهار کرد: طی برگزاری این اجلاس منطقه ای برخی از مسائلی که در کمیسیون های سه گانه مطرح  و بصورت مصوبه تدوین خواهند و در صورت نیاز به برخی از مسئولان ارجاع خواهد شد.

مقتدایی در پایان تاکید کرد: در ارجاع دستورهای مصوب اگر نیاز به مقام بالاتر باشد پیشنهادهای تدوین شده به خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد، این اطمینان می دهیم که دستور مصوبات بررسی خواهد شد و امیدواریم این مصوبات دسته بندی شده و قابل اجرا باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این نشست با اشاره بر اینکه اجلاس منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عنوان علمای بلاد برگزار می شود، گفت: محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است. 

وی اعلام کرد: در نخستین روز اجلاس، کمیسیون های سه گانه ( حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی) با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی می کنند.

آل هاشم در پایان تصریح کرد: مقدمات برگزاری اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد از چهار ماه گذشته با تشکیل و فعالیت کمیسیون های مقدماتی شروع شده است و خروجی آن در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.

انتهای پیام/

نظر شما