شناسهٔ خبر: 21997232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه تبریز:

چالش‌های پیش‌روی حوزه علمیه آذربایجان مورد بحث قرار می‌گیرد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی با حضور ۲۵۰ نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز اظهار داشت: محور اصلی این اجلاس بررسی رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب های اجتماعی است.
وی با بیان این‌که هشتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه استان های اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود، گفت: این همایش دو روزه فرصتی برای بررسی راهکارهای احیای جایگاه تاریخی حوزه علمیه آذربایجان است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که کمیسیون های متعدد تخصصی از ماه‌ها پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: خروجی بحث‌های صورت گرفته در نشست کمیسیون های علمای بلاد و اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه مطرح می شود.
امام جمعه تبریز از حضور بیش از هزار نفر از علمای برجسته منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های متعدد تخصصی در کمیسیون های مربوطه فرصتی است تا چالش های پیش روی حوزه علمیه آذربایجان بررسی شود.
وی با اشاره به این‌که نشست‌های تخصصی در روز نخست اجلاسیه در کمیسیون های مربوطه برگزار خواهد شد، گفت: کمیسیون های سه گانه حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی با حضور 250 نفر از علما و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان مسائل روز را بررسی خواهند کرد.

 

نظر شما