شناسهٔ خبر: 21997143 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خالق «سربداران» در برنامه «خارج از کادر» حاضر می‌شود

شبکه آی فیلم این هفته گفتگویی با محمدعلی نجفی کارگردان سریال به یادماندنی «سربداران» را پخش می‌کند.

صاحب‌خبر -

خالق «سربداران» در برنامه «خارج از کادر» حاضر می‌شودبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم؛ برنامه «خارج از کادر» که در هر قسمت به سراغ یکی از پیشکسوتان و فعالان آثارهنری به‌ویژه کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون می‌رود، این هفته (جمعه ۲۸ مهر) گفتگوی محمدعلی نجفی با مخاطبان این شبکه را به نمایش می‌گذارد.

محمد علی نجفی کارگردان، معمار و فیلمنامه نویس در سال 1324 در اصفهان به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم از دبیرستان دارالفنون برای تحصیل در رشته معماری وارد دانشگاه ملی(شهید بهشتی) شد. نجفی فعالیت هنری اش را در اوایل دهه 50 با کارگردانی نمایشنامه «زبون بسته ها» آغاز کرد و در سال 51 تئاتر «سربداران» را به کمک دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد به روی صحنه برد و اولین فیلم بلند خود «جنگ اطهر» را در سال ۱۳۵۸ساخت. او نخستین مدیر سینمایی بعد از انقلاب اسلامی است و از این حیث هم شخصیت جالب توجهی در میان فیلمسازان ایرانی به شمار می رود.

«گزارش یک قتل» در سال ۶۵ یکی از فیلم‌های موفق نجفی در عرصه سینمای حرفه‌ای او محسوب می شود و فیلم های سینمایی«لیله‌القدر»، «پرستار شب»، «تپش»، «زمین آسمانی»، «افسانه لاجوردی» و مجموعه‌های تلویزیونی موفقی همچون «سربداران» و «زمان شوریدگی» و چندین فیلم کوتاه و بلند و مستند در کارنامه هنری وی به‌چشم می‌خورد. فیلم سینمایی «گرگ بازی» جدیدترین اثر نجفی در مقام تهیه کننده است که برای جشنواره فیلم فجر آماده می شود.

محمدعلی نجفی که در سال های اخیر نقش احمد قوام معروف به قوام السلطنه را در سریال «معمای شاه» نیز ایفا کرد، در برنامه «خارج از کادر» حال و هوایش در این روزها و دغدغه‌ها و مشغولیت‌هایش را با مخاطبان شبکه آی‌فیلم در میان می‌گذارد.

گفتنی است؛ «خارج از کادر» به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی قاسم صالحی هر هفته جمعه شب ساعت 22:30 از آی فیلم پخش می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

بازیگر معمای شاه به آی فیلم می‌آید

 

نظر شما