شناسهٔ خبر: 21995154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

واتس اپ قابلیت اشتراک گذاری موقعیت به صورت زنده را ارائه کرد + عکس

واتس اَپ به تازگی قابلیت به اشتراک گذاری زنده موقعیت را معرفی کرده که توسط آن می توان موقعیت مکانی فعلی خود را به صورت زنده برای مدت زمان مشخص با افرادی از لیست مخاطبان به اشتراک گذاشت. واتس اپ چند ماه پیش خبر از عرضه اپلیکیشن جدیدی برای کسب و کارها داد و به عنوان بخشی از این سرویس جدید، آن ها اکانت های بیزینسی را به صورت به محدود به نسخه آزمایشی واتس اپ آوردند. امروز این کمپانی بالاخره به وعده اش عمل کرد و واتس اپ بیزینس (WhatsApp Business) را برای کمک به کسب و کارهای کوچک تر منتشر نمود. هرکسی از ایلان ماسک گرفته تا دونالد ترامپ می خواهد در آینده نه چندان دور، سفری به مریخ داشته باشد و فضانوردانی را به سیاره سرخ بفرستد؛ اما برای تحقق این هدف، هنوز باید برخی موانع را از سر راه برداشت. یکی از مهم ترین موانع فعلی، مسئله انرژی است. سفرهای طولانی مدت به مریخ یا هر سیاره دیگری نیازمند انرژی فراوان است. هر روز که می گذرد شاهد معرفی یک کاربری جالب برای فناوری هوش مصنوعی هستیم. کاربردی که تا به امروز تصور آن را هم نمی کردیم. به عنوان مثال در یک دستاورد جدید هوش مصنوعی مایکروسافت حالا قادر است بر مبنای توضیحات متنی یک تصویر، آن را نقاشی کند. نمایشگاه CES 2018 دو هفته ای است که به پایان رسیده و هر آنچه که باید می دانستید را برایتان گفتیم و نقل کردیم. از بهترین‌های این نمایشگاه نیز صحبت کردیم. ال جی Gram به عنوان سبک ترین لپ تاپ جهان با باتری و سخت افزار قدرتمند و در مدل‌های 13، 14 و 15 اینچی توسط شرکت مدیران وارد بازار ایران شد. در ادامه با ویژگی‌های لپ تاپ ال جی گرم (LG Gram) آشنا می‌شویم. شایعات حاکی از عرضه یک مدل جدید ال جی وی 30 با نام LG V30+ a در نمایشگاه MWC 2018 هستند. ظاهرا این نسخه ارائه کننده قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبودیافته‌تر برای رقابت با بزرگانی نظیر اپل و سامسونگ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، به منظور این قابلیت باید به طریق زیر عمل کنید:

ابتدا به صفحه چت با یکی از مخاطبین خود بروید.
گزینه مربوط به ضمیمه کردن (علامت گیره کاغذ در پایین سمت راست صفحه) را انتخاب نمایید.
«Share Live Location» را انتخاب و سپس زمان مورد نظر برای به اشتراک گذاری موقعیت خود را مشخص کنید.

با استفاده از این قابلیت، تمامی افرادی که در لیست مخاطبین خود به منظور به اشتراک گذاری موقعیت، انتخاب کرده اید، به صورت لحظه ای می توانند موقعیت شما و حتی حرکتتان را در نقشه مشاهده نمایند. همان طور که در تصویر نیز مشاهده می کنید، همچنین می توانید سایر مخاطبان مورد نظر خود را به منظور اشتراک گذاری موقعیت، از بخش پایینی نقشه اضافه نمایید.

واتس اَپ ادعا می کند که این قابلیت از رمز گذاری دو سویه بهره می برد. از سوی دیگر کاربر می تواند در هر لحظه، اشتراک گذاری را متوقف کند یا منتظر بماند تا زمان از پیش انتخاب شده، منقضی شود تا این قابلیت به صورت خودکار متوقف گردد.

لازم به ذکر است که واتس اَپ این قابلیت را از اپ کمپانی مادر خود، یعنی فیسبوک به ارث برده. فیسبوک پس از سال ها آزمایش، اولین بار این قابلیت را در اردیبهشت، خرداد سال جاری در اپ خود و نیز اپ پیام رسانش به صورت رسمی ارائه کرد. اگر هنوز این قابلیت را در اپ مشاهده نمی کنید، نگران نباشید، این امکان به مرور در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما