شناسهٔ خبر: 21994853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

سفیر ایران در بیروت:

سپاه نقش مهمی در بازگشت حاکمیت به عراق و سوریه ایفا کرد

سفیر ایران در لبنان نقش سپاه پاسداران در بازگشت امنیت و حاکمیت به عراق و سوریه را پررنگ خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سی و هفتمین سالروز دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی با حضور مقام هاي لشکري و کشوري لبنان و وابستگان نظامي و ديپلمات هاي خارجي در هتل فنيسياي بيروت برگزار شد.

محمد فتحعلي سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام خمینی در سال 1979 که نظام شاهنشاهی را سرنگون و جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد، پیام آزادی و رهایی همه مستضعفان جهان و سلاح نابودی مستکبرانی بود که از لحظه اول پیروزی انقلاب تلاش کردند آن را به وسیله فتنه و فشار و تهدید و ترور نیروهای برجسته سرنگون سازند.  

وی افزود: دشمن پس از ناکامی این توطئه ها به صورت مستقیم وارد عمل شد اما اراده الهی در کمین آنها بود و طوفان صحرای طبس را درنوردید. نظام صدام در سال 1980 با حمایت کشورهای منطقه و استکبار جهانی با هدف سرنگونی انقلاب مردمی نوپای ایران وارد جنگ شد تا این کشور را از آزادی و استقلال دور کند اما حماسه ای ملی از سوی ملت ایران رقم خورد و با قدرت از سرزمین خود دفاع کرده و بر مال و سلاح و سکوت جهانی در قبال جنایت های صدام به ویژه استفاده از سلاح شیمیایی فائق آیند.

فتحعلی تأکید کرد که نیروهای مسلح ایران اعم از ارتش و سپاه و بسیج بیش از 37 سال است که با وجود جنگ و تحریم با قدرت و صلابت به پیشرفت جهت محافظت از امنیت و ثبات و صلح و دوستی در غرب آسیا پرداخته و در مقابل تهدیدهای دشمن صهیونیستی و تکفیری ایستاده اند.

وی با اشاره به محافظت ایران از امنیت و ثبات کشور و حمایت از ملت های همسایه به ویژه عراق و سوریه در مقابله با تروریست ها و جلوگیری از رسیدن آنها به دمشق و بغداد و اربیل اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان جزئی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران توانست با حکمت و درایت به مقابله تکفیری ها پرداخته و در بازگشت امنیت و ثبات به سوریه و عراق کمک شایانی کند و نقش کاملی در حاکمیت این دولت ها داشته باشد.

سفیر ایران در بیروت استراتژی ایران را مشارکت فعال برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بر اساس گفت وگو و همکاری میان دولت ها توصیف کرد و گفت: ایران نمی تواند در قبال سیاست های متجاوزانه آمریکا و همپیمانان آن در منطقه به ویژه دشمن صهیونیستی و ارسال میلیاردها دلار سلاح به منطقه بی تفاوت باشد. 

وی ادامه داد: تجربه جنگ تحمیلی 8 ساله صدام علیه ایران به ما یاد داد برای محافظت از امنیت و ثبات و استقلال و دفاع از ملت ایران نباید لحظه ای از پیشرفت قدرت دفاعی غافل شویم. برنامه موشکی دفاعی جمهوری اسلامی ایران بهترین بازدارنده در مقابل تهدیدهای خارجی علیه ایران به شمار می آید.

فتحعلی از مشارکت ایران در توافق هسته ای به عنوان نشان دهنده حسن نیت ایران یاد کرد و گفت: آمریکا از زمان امضای این توافق در حال سنگ اندازی و عدم پایبندی به آن بوده و به روح و نص توافق تجاوز کرده است. ادعای رییس جمهور آمریکا مبنی بر عدم پایبندی ایران به برجام کاملا باطل و بی اهمیت است. این توافق میان دو کشور نیست بلکه مورد تایید شورای امنیت و جامعه جهانی بوده و ایران از این توافق خارج نمی شود مگر اینکه مصالح و حقوق آن در این توافق مورد تعرض قرار گیرد.

وی اختلاف سیاست های آمریکا و ایران را روشن و غیرقابل انکار خواند و تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان در مساله برجام در کنار ایران و مقابل آمریکا قرار گرفته اند و این به معنای انزوای این کشور است. ما تا زمان تامین مصالحمان به برجام پایبند هستیم و توهین و فحاشی و اتهامات رییس جمهور آمریکا که 40 سال است به آن عادت کرده ایم، فایده ای ندارد.

سفیر ایران در پایان گفت: آینده منطقه سرشار از عزت و کرامت است و پروژه آمریکایی و صهیونیستی از زمان اولین ناکامی در سرنگونی انقلاب اسلامی ایران و خروج ذلیلانه از عراق و لبنان و شکست در تاسیس پروژه منطقه جدید و شکست در جنگ علیه غزه به قهقرا می رود. همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود دوران کنونی دوران پیروزی مستضعفان بر مستکبران است./980/ب901/د

نظر شما