شناسهٔ خبر: 21992530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین در تبریز آغاز شد

خبرگزاری شبستان: هشتمین اجلاسیه علمای بلاد منطقه شمال غرب کشور، طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در تبریز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز با بیان این‌که هشتمین اجلاسیه علمای بلاد با گستره شمال غرب کشور در تبریز برگزار می‌شود، اظهار داشت: این همایش با حضور بیش از هزار عالم برجسته از سه استان آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل همراه است.
وی با بیان این‌که همایش طی روزهای ۲۶ و ۲۷ مهر در تبریز با برگزاری نشسیت‌های تخصصی در قالب کمیسیون های حوزه و روحانیت، سیاسی اجتماعی، فرهنگی تبلیغی و اجتماعی تشکیل می شود، گفت: تاکنون 10 اجلاسیه سراسری از سوی جامعه مدرسین برگزار شده که از این پس به جای برگزاری اجلاسیه های استانی، اجلاسیه های منطقه ای برگزار خواهد شد.
آیت الله حسینی بوشهری هدف از برگزاری این اجلاسیه را بررسی مسائل حوزه های علمیه، روحانیت و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی منطقه شمال غرب کشور دانست و گفت: بعد از اجلاسیه منطقه شمال غرب مطالب جمع بندی شده و به نهادهای مخاطب فرستاده شده و مورد مطالبه قرار می گیرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: بررسی راهکارهای تقویت بنیه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی و تقویت حوزه و روحانیت در منطقه از دیگر اهداف این همایش دو روزه است که از میزبانی شایسته مسؤولان استان به ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تشکر می کنیم.
وی، ارتباط گیری، همدلی، همراهی و هماهنگی با روحانیت در پیشبرد اهداف دینی و اسلامی را هدف مهم و محوری اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد برشمرد و گفت: عنوان این اجلاس رسالت حوزه و روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: این اجلاسیه به منظور بررسی ساز و کاری که روحانیت باید برای نقش هدایتی‌شان در جامعه تعیین کنند، بررسی آسیب‌های فرهنگی و راهکارهای گسترش تبلیغ مبانی دینی برگزار می شود.

 

نظر شما