شناسهٔ خبر: 21987990 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حضور پنج هزار باشگاه در دومین جام باشگاه‌های کتابخوانی ایران

فرهنگ > کتاب - دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با حضور نزدیک به پنج هزار باشگاه، در 100 شهر و روستای کشور در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی جام باشگاه‌های کتابخوانی، با اعلام حضور نزدیک به پنج هزار باشگاه در این دومین دوره این جام گفت: «تا کنون در 80 شهر و 20 روستای متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی، کارگاه آموزشی تشکیل شده است. مبنای انتخاب شهرهای شرکت‌کننده، حضور در دوره‌های پیشین پایتخت کتاب ایران بوده است و 20 روستای برگزیدۀ دوره‌های قبلی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز در این دوره از جام باشگاه‌ها شرکت دارند.»

او افزود: «مبنای روستاهای شرکت‌کننده، برگزیدگان سه دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب بوده است. مدرسان پس از یک دوره 16 ساعته، به شهرهای مختلف فرستاده شدند و کار آموزش متقاضیان و تأسیس باشگاه‌های کتابخوانی را انجام دادند.»

به گفته حیدری، فهرست کتاب‌های جام باشگاه‌ها تدوین و منتشر شده و مربیان باشگاه‌ها می‌توانند سفارشات کودکان و نوجوانان عضو باشگاه‌ها را از طریق کتابفروشی‌های شهرهای خود تهیه کرده و کتاب‌ها را با 50 درصد تخفیف به دست اعضا برسانند.

او همچنین گفت: «باشگاه‌های روستاها و شهرهایی که کتابفروشی ندارند، می‌توانند ازطریق سایت خانه کتاب، کتاب‌های مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی سفارش دهند.»

حیدری در پایان گفت: «مراسم پایانی جام باشگاه‌ها به‌صورت هماهنگ در آبان ماه و همزمان با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران، در شهرهای شرکت‌کننده برگزار می‌شود و آیین پایانی دومین دورۀ جام باشگاه‌های کتابخوانی نیز در آذر ماه برگزار خواهد شد.» 

57243

نظر شما