شناسهٔ خبر: 21981835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

قوانین مالیات بر ارزش‌افزوده قاچاق کالا را در استان سمنان کاهش می‌دهد

R41366/P1486/S6,64/CT11

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با تأکید بر اینکه اجرای درست قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در دستور کار قرار گیرد گفت: قوانین مالیات بر ارزش‌افزوده قاچاق کالا را در استان سمنان کاهش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر امروز در چهارمین نشست مشترک رؤسای سه‌گانه اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاونی‌های استان سمنان اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده یک عامل مؤثر برای کاهش قاچاق کالا و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومت در حوزه اقتصاد کشور است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای درست این قانون بیان کرد: قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در جند سال اخیر به‌درستی اجرانشده است و باید اصلاح شیوه‌های اجرایی این قانون را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بسیاری از پیچیدگی‌های مالیاتی و تخلفات اقتصادی مبتنی بر عدم اجرای صحیح قوانین مالیاتی است تصریح کرد: اتاق بازرگانی مشاور سه قوه نظام است و این ظرفیت خوبی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه ایجاد اشتغال و مسائل مالیاتی است.

وی طرح مالیات بر ارزش‌افزوده، مالیات بر مصرف و اعلام لایحه پیشنهادی اصلاح‌شده را از اقدامات مهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان دانست و گفت: این طرح در قالب پیشنهادهای متعدد از استان سمنان به مراکز تصمیم‌گیری کشور ارسال‌شده است.

جمعه‌ای با تأکید بر اینکه مصرف‌کننده باید مطابق با قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را پرداخت کند بیان کرد: این قانون درآمد دارایی را افزایش می‌دهد و مانع از قاچاق کالا می‌شود که همین امر زمینه‌ساز رونق اقتصادی و تولید نیز می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت ویژه تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی یادآور شد: از هر سه قوه در این شورا وجود دارد و بخش خصوصی می‌تواند اگر قوانینی مخل بهبود فضای کسب‌وکار است را شناسایی کند و قوانین جایگزین را به دولت معرفی کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تنها نماینده بخش خصوصی است که به‌عنوان مشاور سه قوه تعیین می‌شود و می‌تواند دراین‌باره بهترین اقدامات را برای رفع مشکلات بخش صنعت و بازرگانی انجام دهد.

وی اذعان کرد: تحریم‌ها در تولید اثرگذار است اما در مسئله تحریم‌های داخلی تولیدکنندگان می‌توانند نسبت به رفع آن گامی اساسی بردارند و دولت آنان را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما