شناسهٔ خبر: 21977688 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور:

آیت الله مهدوی کنی سیاست را علم سعادت جمعی تعریف می کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر افتخاری روز سه شنبه در کنگره نکوداشت ایت الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) اظهار کرد: ایت الله کنی سیاست را یک اقدام نظری و عملی می دانستند که هدف نهایی آن رساندن جامعه به یک سعادت جمعی است.
وی افزود: اولین رکن این گونه سیاست که سیاست اسلامی تعریف می شود، پیوند با دین است.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد: دومین رکن این سیاست، مدیریت توقعات است که در آن قصور عمومی این است که عرصه سیاست عرصه معامله است اما اسلام کار سیاسی را وظیفه ای برای ارتقا و بهبود دیگران می داند و اگر معامله ای است بین فرد و گروه ها نیست، بلکه بین فرد و خدا است.
افتخاری ادامه داد: سومین رکن نظریه سیاسی وی، اولویت بخشی به تربیت است با این نگرش که مبنای سیاست از تربیت آغاز می شود.
وی افزود: شکل گیری مثلث عقلانیت، بصرت و انسان چهارمین مساله و پنجم، جایگاه منحصربه فرد قرآن در دانش سیاسی است که ایجاد دانشگاه اسلامی مصادیق همین مساله است.
عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: رکن ششم سیاست اسلامی، از نظر آیت الله کنی توانمندی و ادب هم زمان است. به طور معمول تکبر ناشی از قدرت، فرصت تعامل را از دیگران می گیرد در حالیکه ایت الله مهدوی به ادب جعفری معتقد بود و بر مبنای ان می گفتند
مهار قدرت به ادب است و هر چه قدرت و جایگاه شما بالاتر می رود باید ادب جعفری شما بیشتر باشد.
وی یاد آور شد: اینها ارکان و ابعاد نظریه جدید سیاست نظری از دید آیت الله مهدوی کنی بود که امیدواریم راه ایشان با تبیین در غالب های استاندارد علمی پیگیری شود.
فراهنگ ** 1085 ** 3079 ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما