شناسهٔ خبر: 21976039 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور برخی چهره های سیاسی منطقه؛ همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی برگزار می شود

تهران - ایرنا- همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اول تا سوم آبان با حضور برخی چهره های سیاسی منطقه مانند حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و یاشار یاکیش وزیر خارجه سابق ترکیه در مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید محمد کاظم سجادپور رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: این همایش با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه و به منظور بررسی شرایط سه منطقه خلیج فارس، قفقاز و آسیای میانه و افغانستان برگزار خواهد شد.
وی افزود: مناطق پیرامونی ایران مناطق مهمی هستند که جمهوری اسلامی ایران برخلاف تبلیغات رسانه های غربی سیاست مبتنی بر همکاری و تعامل با این مناطق را در دستور کار دارد.
سجاد پور با اشاره به حضور 40 محقق و پژوهشگر از کشورهای مختلف افزود: حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان یاشار یاکیش وزیر خارجه اسبق ترکیه و وزیر دفاع سابق اتریش از جمله افرادی هستند که در این همایش حضور خواهند داشت.
رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه ادامه داد: سخنرانی افتتاحیه این همایش یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه خواهد بود و احتمالا از نظرات آقای دکتر ظریف در این همایش استفاده می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه تاکنون21کنفرانس در حوزه خلیج فارس 17 کنفرانس در حوزه آسیای مرکزی و قفقاز و دو کنفرانس درباره افغانستان برگزار کرده است.
سجادپور ادامه داد: در این همایش بیست و دومین کنفرانس حوزه خلیج فارس و هجدهمین کنفرانس آسیای میانه و سومین کنفرانس در حوزه افغانستان برگزار خواهد شد
سجاد پورافزود: در همین راستا تاکنون سه پیش همایش در این سه حوزه در دانشگاه علامه طباطبایی با حضور پژوهشگران و همکاران وزارت امور خارجه برگزار شده است .
رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه یاد آور شد: در این همایش سه پرسش مورد بررسی قرار می‌گیرد نخست اینکه وضعیت مناطق سه گانه چگونه قابل تجزیه و تحلیل است سوال دیگر این است که دیدگاه‌ها بی برای حل مسایل مطرح می شود و نهایت اینکه نقش کنش‌گران منطقه‌ای و ایران در این مناطق چیست
سیام2021
خبرنگار: داود مرادپور
انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*

نظر شما