شناسهٔ خبر: 21974397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایپنا | لینک خبر

بازگشت کاپیتان یوزها

فدراسیون فوتبال کشورمان پس از کش و قوس های فراوان مسعود شجاعی را برای حضور در تیم ملی بخشید.

صاحب‌خبر -

به نظر می رسدپسر خوش تکنیک جنوبی   که این روز ها در فوتبال یونان خوش می درخشد بار دیگر جواز حضور در تیم ملی را کسب کرده است.

مسعود شجاعی  که پس از بازی تیم باشگاهیش در مقابل نماینده رژیم صهیونییستی از حضور در تیم ملی  منع شد. امروز خبری خوش حال کننده مبنی بر حضورش در  اردو های بعدی تیم ملی دریافت کرد. او که فوتبالش را از صنعت نفت آبادان آغاز کرد. مسعود  خیلی زود سودای ستاره شدن را برای خود در فوتبال ایران به حقیقت تبدیل کرد. او در ایران به جز صنعت برای سایپا هم بازی کرد.

تبریک انصاری فرد

هافبک خوش تکنیک کشورمان اولین بازی ملی خود را در تیم ملی مقابل لائوس در انتخابی جام جهانی ۲۰۰۶ انجام داد. شجاعی در جام جهانی ۲۰۰۶ دقایقی را هم به عنوان بازیکن جانشین در بازی با آنگولا بازی کرد. او کارنامه درخشانی در بازی ملی به همراه دارد. مسعود تقریبا جزو معدود بازیکنانی است که از جام جهانی ۲۰۰۶ به بعد در تمامی تورنومنت های مهم ملی حضور داشته است.او علاوه بر جام جهانی آلمان، حضور در جام ملت های۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ و همچنین حضور در سه دیدار جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را داراست و این تجربه او باعث شد  تا کی روش او را به عنوان یکی از کاپیتان های اصلی تیمش قلم داد کند.

مسعود پس از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بعد از بازی در فوتبال امارات  به واسطه حضور نکونام در اوساسونا به لالیگا سفر کرد و زمانی که به نظر می رسید اوج فوتبالی او در این تیم رقم بخورد مصدومیتی بد موقع به کابوس او تبدیل شد. شجاعی در ۱۰۱ بازی برای اوساسونا به  میدان رفت. مسعود پس از اوساسونا به لیگ دو اسپانیا سفر کرد و راهی لاس پالماس شد.او سپس به حاشیه خلیج فارس بازگشت تا همین دو فصل پیش که به توصیه دیگر دوست صمیمیش کریم انصاری فرد راهی لیگ یونان شد.

حضور مسعود در فوتبال یونان برای او در ۳۳ سالگی تولدی دوباره بود. او با  تکنیک و پاس های فوق العاده اش در  پانیونیوس موجب شد تا زوج ایرانی این تیم به پدیده های لیگ یونان تبدیل شود و شاید اگر مسعود نبود کریم حالا در المپیاکوس بازی نمی کرد.بعد از حضور مسعود در لیگ یونان و بالا رفتن کلاس فوتبال شجاعی بازی او در تیم ملی هم چشم نواز تر از گذشته شده است و او به بازیکنی کاملا کلیدی در تیم کی روش تبدیل شده است.

شاید شخصیت مسعود برای ما ایرانی ها بیشتر از فوتبالش قابل قدر دانی باشد و بسیاری از نقاط ضعف او در زمین را بپوشاند. برای مثال مسعود فردای بازی با ازبکستان که پنالتی تیم ملی را خراب کرد، در بیرون زمین هتریکی به مراتب حساس تر انجام داد و به عنوان کاپیتان تیم ملی این جرئت را به خود داد که از رئیس جمهور در خواست کند که بانوان را هم در استادیوم راه بدهند.

دیدار شجاعی با رییس جمهور

اما دردسر مسعود و چیزی که باعث شود او این چند مدت از حضور در فوتبال ملی محروم شود، داستان بازی کردن او مقابل تیم رژیم صهیونیستی نبود چراکه همزمان با او احسان حاج صفی هم در پانیونیوس در آن بازی حضور داشت و  در اردو های تیم ملی هم شرکت می کرد. قطعا مصاحبه  جنجالی مسعود با یکی از خبرگزاری های خارج از کشور و صحبت های او در مورد فساد در فوتبال و روابط کثیف در فوتبال پایه باعث شد تا سران فدراسیون نگاهی متفاوت به کاپیتان تیم ملی داشته باشند و منتظر جرقه ای باشند که او را از حضور در تیم ملی محروم کنند. اما حالا با پیگیری های کارلوس کی روش مسعود دوباره به جمع یوز های ایرانی باز خواهد گشت.

نظر شما