شناسهٔ خبر: 21971217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان خبرداد

پیشگیری از آنفولانزای پرندگان از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان درمیان

مدیر جها کشاورزی شهرستان درمیان گفت:پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان درمیان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید ضیائان احمدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان، در گفتگو با  وحدت درمیان،  اظهار کرد: پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان درمیان قرار دارد.

 

وی افزود: بیماری ویروسی آنفلوانزا یکی از بیماری‌های خطرناک پرندگان است و در صورت جهش ژنتیکی به یکی از بیماری‌های مشترک انسان و حیوان  به نام آنفلوانزای فوق حاد تبدیل می‌شود.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان بیان کرد:همه افرادی که به نحوی با پرندگان اهلی، وحشی  و مهاجر در تماس باشند  با خطر ابتلا به این بیماری روبرو هستند.

 

 ضیائیان احمدی گفت:این بیماری توسط پرندگان وحشی مهاجر منتشر می‌شود، که رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای در مرغداری‌ها، رعایت نکات بهداشتی فردی، تزریق واکسن آنفلوانزا، از جمله موارد پیشگیری از شیوع این بیماری است.

 

 وی خاطر نشان کرد: هم‌چنین نگهداری طیور بومی در قفسه‌های دارای تور، پرهیز از خرید و فروش و مصرف پرندگان شکاری، گزارش هرگونه مرگ و میر غیرعادی پرندگان مهاجر و طیور سنتی و صنعتی به واحدهای دامپزشکی از جمله دیگر موارد پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

 

انتهای پیام/

 

 

نظر شما