شناسهٔ خبر: 21968704 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

اسقف برجسته استرالیایی:

زنان در مدیرت کلیسا نقش بیشتری داشته باشند

حوزه/ معاون رئیس شورای اساقفه استرالیا گفت: پایه های کلیسای استرالیا به خاطر رسوایی سوء استفاده‌های جنسی لرزیده و زمان آن فرارسیده است تا با اجرای روشی نو غیرروحانیون و به خصوص زنان مسئولیت بیشتری در کلیسا داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به دنبال مذاکرات هفته گذشته مقامات کلیسای استرالیا با مقامات واتیکان، یک سراسقف برجسته اعلام کرد: استرالیا در حال روبرو شدن با بزرگ‌ترین بحران در تاریخ کلیسای این کشور است.

"مارک کولریج "سر اسقف شهر بریزبِن و معاون رئیس شورای  اساقفه استرالیا در مصاحبه ای با هفته نامه "د تابلت" افزود: پایه های کلیسای استرالیا به خاطر رسوایی  سوء استفاده‌های جنسی روحانیونش لرزیده و زمان آن فرارسیده است تا با اجرای روشی نو ، غیرروحانیون و به خصوص زنان مسئولیت بیشتری در کلیسا داشته باشند.  

وی که خود از جمله اعضای هیاتی بود که با مقامات واتیکان گفتگو کرده، افزود: درباره وضعیت مذهب کاتولیک در استرالیا صحبت کردیم . برای درک شرایط پیش آمده ناشی از موضوع کاردینال پل ( وزیر اقتصاد واتیکان که در استرالیا متهم به آزار جنسی کودکان است ) نیز  صحبت به عمل آمد. زمان آن فرا رسیده است که کلیسا اصالت خود را نشان دهد.

معاون رئیس شورای  اساقفه استرالیا ادامه داد: این بحران هم یک تهدید است و هم یک فرصت. کلیسای استرالیا برای سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است که یک شورا تشکیل دهد تا در مورد آینده بحث شود . موضوع دیگری که در شورا بحث می شود این است که چگونه می‌توان به زنان پست‌های بالاتری داد . پس روشن است که کلیسای استرالیا در حال گذراندن لحظاتی دردناک و انجام تغییراتی دائمی است. به همین خاطر است که اساقفه تصمیم گرفتند این شورا را تأسیس کنند. در دیدارهای که در رم داشتیم در این باره نیز صحبت شد . این شورا باید ، با توجه به تغییرات انجام شده در گذشته و حال ، تصمیمات شجاعانه ای برای آینده بگیرد . به این‌معنا که باید از خود بپرسیم که چگونه غیر روحانیون، بخصوص زنان را در اداره کلیسا (که در استرالیا آن را در بسیاری موارد انجام می دهیم) و حتی در رهبری کلیسا مشارکت دهیم.

نظر شما