شناسهٔ خبر: 21967353 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سایه سنگین تعطیلی بر قطعه‌سازی ایران

خودروسازان در حالی مشغول استفاده از امتیازهای پسابرجامی هستند و محصولات جدید خود را در بازاری تشنه عرضه می‌کنند که بسیاری از قطعه‌سازان از منافع اقتصادی ایجاد‌شده در این دوره بی‌بهره باقی مانده‌اند.

صاحب‌خبر -

انتشار آمار افزایش تولید خودرو در ایران اگرچه این نوید را می‌دهد که میزان مصرف قطعات مورد نیاز خودروسازان نیز افزایش یافته، اما خبری از دوران رونق اقتصادی در تولید قطعه‌سازان یا سازندگان مجموعه‌های خودرویی نیست تا جایی که حتی این افراد نگران حیات اقتصادی خود در آینده هستند.

جعفر نصیری، یکی از قطعه‌سازان فعال ایران می‌گوید: متاسفانه در شرایط کنونی روز به روز اوضاع نقدینگی قطعه‌سازان بدتر می‌شود و این مساله بر جریان تولید و فعالیت واحدهای قطعه‌سازی تاثیر منفی گذاشته تا جایی که کاملا سایه سنگین تعطیلی واحدهای تولیدی محسوس شده است. نصیری می‌افزاید: خودروسازان با این که افزایش تولید را تجربه ‌کرده‌اند، اما در زمینه تسویه حساب مطالبات قطعه‌سازان کاملا بی‌تفاوت هستند، به صورتی که نبود نقدینگی مورد نیاز قطعه‌سازان باعث شده بسیاری از آنها قادر به پرداخت حقوق و دستمزد نیروهای خود نباشند و 85 درصد واحدهای تولیدی در آستانه تعطیلی قرار گرفته باشند.

نظر شما