شناسهٔ خبر: 21967027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

رئيس سازمان حج و زيارت در بازديد از درمانگاه ولايت هلال در نجف اشرف: خدمات مناسبی به زائران در درمانگاه هلال ایران در نجف ارایه می‌شود
شهروند| رئيس سازمان حج و زيارت در بازديد از درمانگاه ولايت هلال‌احمر ایران در نجف اشرف، با تقدير از تلاش مسئولان هلال‌احمر در بازسازي اين درمانگاه، خطاب به مديران اجرايي اين مركز درمانی، خواستار افزایش سطح خدمات‌دهي به زائران شد. حميد محمدی در بازدید از مراحل بازسازی درمانگاه ولايت هلال‌احمر ایران در نجف اشرف، خدمات ارایه‌شده در اين درمانگاه را مناسب خواند و گفت: جا دارد تا از تلاش‌های صورت‌گرفته براي بازسازي اين مجموعه، تقدیر و به مديران اجرايي اين مركز توصیه کرد تا خود را براي حضور ميليوني زائران در اربعين حسيني آماده كنند. دكتر شوشتري، نماينده مركز پزشكي حج و زيارت هلال‌احمر در عراق هم در این زمینه گزارشی از خدمات درماني ارایه‌شده در اين درمانگاه ارایه و از مسئولان سازمان حج و زيارت و شركت شمسا براي همکاری در بازسازي این مرکز درمانی تقدیر كرد.

رئیس صلیب‌سرخ سودان‌جنوبی در بازدید از شرکت نساجی هلال ایران: در کشورهای آفریقایی شرکتی همانند صنایع نساجی ایران وجود ندارد
شهروند| ژوزف دهور، رئیس صلیب‌سرخ سودان‌جنوبی در بازدید از صنایع نساجی هلال ایران بر توانمندی این شرکت تأکید کرد و گفت: در کشورهای آفریقایی چنین شرکتی همانند صنایع نساجی ایران وجود ندارد و ما آمادگی داریم تا اقلام امدادی خود را از این شرکت تأمین کنیم. ژوزف دهور، رئیس صلیب‌سرخ سودان‌جنوبی با اظهار شگفتی از توانمندی‌های جمعیت هلال‌احمر ایران، این جمعیت را جمعیتی توانمند و با ظرفیت دانست و بر ضرورت گسترش همکاری‌ها میان دو کشور تأکید کرد. وی با تأکید بر این‌که در کشورهای آفریقایی چنین شرکتی همانند صنایع نساجی ایران وجود ندارد، افزود: در کشورهای آفریقایی در زمان بحران و هنگام امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده، اقلام مورد نیاز از کشورهای همسایه و با هزینه‌های بالا خریداری می‌شود. ژوزف دهور، بر آمادگی صلیب‌سرخ سودان جنوبی برای تأمین نیازمندی‌های خود در زمینه اقلام امدادی از تولیدات صنایع نساجی هلال ایران تأکید کرد. همچنین ابراهیم محمدی‌تهرانی قائم‌مقام مدیرعامل صنایع نساجی هلال ایران در این دیدار به ارایه جزییاتی درخصوص محصولات این شرکت پرداخت و گفت: صنایع نساجی هلال ایران با تولید محصولات انبوه و متنوع اقلامی نظیر البسه، کوله‌پشتی، پتو، چادر امدادی و نیز تأمین بیشترین ملزومات امدادی از مزیت‌های نسبی جمعیت هلال‌احمر ایران به شمار می‌رود. تهرانی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر تولید و اشتغال در ‌سال‌جاری، استراتژی صنایع نساجی هلال ایران را متمرکز بر تولید محصولات با کیفیت، برنامه‌ریزی به منظور افزایش تولید و توانمندسازی کارکنان تشریح کرد و گفت: با توجه به سیاست اصولی ایران در توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای دوست آفریقایی، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات و محصولات این شرکت به صلیب‌سرخ سودان‌جنوبی اعلام می‌کنیم.

با برگزاری نخستین همایش تاریخ شفاهی دستگاه‌های اجرایی پیشنهاد شد
تأسیس «دفتر تدوین تاریخ شفاهی» در هلال

شهروند| نورالله نصرتی فعال رسانه‌ای جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری نخستین همایش تاریخ شفاهی دستگاه‌های اجرایی، بر ضرورت تدوین تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد و تأسیس «دفتر تدوین تاریخ شفاهی» را در این جمعیت پیشنهاد داد. نورالله نصرتی فعال رسانه‌ای جمعیت هلال‌احمر با اشاره به «نخستین همایش تاریخ شفاهی دستگاه‌های اجرایی» یکی از اهداف تدوین تاریخ شفاهی را دسترسی به اطلاعات مهم، دانش و تجربیات پیشینیان در یک نهاد فعال و تاثیرگذار دانست و گفت: سلامت‌محوربودن جمعیت هلال‌احمر به‌عنوان یک نهاد امدادرسان و ارتباط تنگاتنگش با زندگی و سلامتی مردم هر جامعه، ضرورت تدوین تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر را بیش از پیش نمایان می‌کند. این مستندساز و فیلمنامه‌نویس با ارایه پیشنهاد تأسیس «دفتر تدوین تاریخ شفاهی» در جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: تدوین تاریخ شفاهی برای جمعیتی ملی و بین‌المللی با این پیشینه طولانی و افتخارآمیز در خدمت‌رسانی، ضرورتی انکارناپذیر است. وی با اشاره به تنوع محورهای موضوعی برای تدوین تاریخ شفاهی جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: تنوع محورهای موضوعی در تاریخ شفاهی به سبب تنوع خدمات و فعالیت‌هایی است که در این جمعیت انجام می‌شود؛ بنابراین آشنایی با تاریخ شفاهی چنین نهادی موجب مشارکت داوطلبانه در فعالیت‌های آن و نیز ترغیب روحیه مسئولیت‌پذیری اجتماعی طیف وسیعی از مخاطبان آن در جامعه خواهد شد.

نظر شما