شناسهٔ خبر: 21958179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

زائران شمس الشموس/

دستان تکیده مردمان محروم گلستان به ضریح امام خوبی ها گره خورد

به همت تولیت آستان قدس رضوی، تعداد90 زائر از قشر محروم استان گلستان در قالب دو دستگاه اتوبوس از شب گذشته برای زیارت امام مهربانی ها عازم شدند .

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست؛ طرح اعزام اقشار محروم استان و زائر اولی های گلستان از مهرماه امسال به همت آستان قدس رضوی و با شناسایی افراد محروم توسط بسیج محلات و شوراهای اسلامی روستاها در حال اجرا است.

به گفته "علیرضا نژاد نعمت" مدیر راهنمای این کاوران؛ حدود 90 نفر از زائر اولی ها و افراد بی بضاعتی که مدت زیادی به پابوس امام هشتم (ع) مشرف نشده اند از روستای رستم کلاته و محلاتی از گرگان به همت آستان قدس رضوی به مهمانی این امام رئوف نائل شدند .

او ادامه می دهد: این کار بسیار بزرگی است که به همت آستان قدس وبا همکاری بسیج محلات در حال انجام است و از سوی آحاد مردم مورد استقبال قرار گرفته است.

نژاد نعمت با بیان اینکه مردمی که توانایی مالی ندارند به لطف امام رضا(ع)  توفیق حضور در بارگاهش را پیدا کرده اند، ادامه می دهد: توفیق خدمت رسانی برای دو شب به همراه برنامه های فرهنگی  به ما رسیده است .

"صغری رضایی" زائر60 ساله گرگانی است که آنقدر خوشحال است که دائما خداروشکر می کند، می گوید: وضع مالی خوبی نداریم، همسر 90 ساله و از کار افتاده دارم، تحت پوشش کمیته امداد هستیم  اما مستمری که دریافت می کنیم کفاف زندگی مان را نمی دهد.

او می گوید: دخترم روی زمین دیگران کار می کند، 25 ساله است اما نشانی از دختران جوان ندارد . او با حالت گریان مرا راهی این سفر کرده است چون  با پولی که داشتیم تنها یکنفر می توانست به پابوس آقای بیاید. 

خانم رضایی، می گوید؛ عروس و دخترهایش همه کارگر هستند و سواد زیادی هم ندارند و برای امرار معاش مجبورند با دستمزدی پایین در کارخانه و در زمین های دیگران کار کنند.

 او امیدوار است  با طرحی که استان قدس در حال اجرای آن است خانواده کارگر اونیز بتوانند روزی به بارگاه امام هشتم (ع) مشرف شوند .

این خانم روستایی استان گلستان می گوید: از امام رضا (ع) دیدن بارگاه امام حسین(ع) را می خواهم، کربلا آرزوی من است . از امام رضا سلامتی همه مسلمانان  و عاقبت بخیری  جوانان را طلب می کنم .

"نرگس بنی کریمی" خانم مسنی است،که می‌گوید: بیش از هشت سال است که به پابوس امام رضا(ع) نیامده ام .

او می گوید: آنقدر خوشحال است که نمی توان صحبت کند و دیدن بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آرزوی قلبی خود بیان می کند .

بنی کریمی گوید: به دلیل اینکه از همسر بیمارم پرستاری می کردم ، توفیق حضور در بارگاه ملکوتی امام هشتم  نصیبم نشده است، می دانم تا او اجازه ندهد کسی نمی تواند به پابوسش بیاید، هر چند که  می دانم دیر، اما آخر طلبید و از این بابت درپوست خودم نمی گنجم.

خانم بنی کریمی از طرح آستان خودبسیار ابراز رضایت می کند ومی گوید: با این طرح خانواده هایی که آرزوی دیدن صحن و سرای امام هشتم (ع) را دارند و قدرت مالی چنین سفری را ندارندبه مشهد الرضا دعوت می شوند.

دست های گره کرده از پنجره فولا د آقا جدا نمی شود، گریه می کند و اشک می ریزد و ناله می کند، از خدا شفای فرزندان بیمارش را می خواهد؛ "سکینه میر بزرگ "  نیز از روستای رستم کلاته گرگان است، با بغضی درگلو می گوید: شوهرش چند سالی است که به دلیل بیماری خانه نشین شده است، کارگر بود، مستمری هم ندارد.

او ادامه می دهد: پسر کوچک ام 15 ساله است و کارگری می کند تا خرج زندگی مان را بدهد،من هم پنبه چینی می کنم تا کمک خرج خانواده باشم.

چشمانش که به گنبد طلایی آقا می افتد؛ ناله و شیونش بلند می شود، لب به سخن می گشاید؛ از بلایی خانمان سوز اعتیاد فرزندانش می گوید، از دوپسری که باید الان با سلامتی کار کنند اما گرفتار این آسیب اجتماعی اند.

ناله امانش را بریده است؛ خانه ای نداریم  و سربار هستیم، می گوید: امام رضا (ع) غریب نواز است، آرزو می کنم که فرزندان همه سر به راه شوند  و سالم باشند و بتوانند کار کنند.

آری ؛ امام رضا (ع) همه را برای زیارت دعوت می کند، غنی باشد یا فقیر و کارگر ، هرکس را به نوعی به حضور می طلبد و امروز آستان قدس رضوی سیره امام رضا (ع) سر لوحه خود قرار می دهد و خود بانی حضور محرومان و مستمندان  استان گلستان شده و لبخند گرمی را بر لبان تک تک آنان می نشاند .

انتهای پیام/

 

نظر شما