شناسهٔ خبر: 21955953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی: در بازی های آسیایی برای عنوان پنجم تا هشتم رقابت می کنیم

تهران - ایرنا - رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک گفت: کشورهایی چون چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان در شمار بهترین های ورزش آسیا هستند و ایران در بازی های آسیایی 2018 برای عنوان پنجمی تا هشتمی با کشورهای اندونزی، ازبکستان و تایلند رقابت می کند.

صاحب‌خبر -

اصغر رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در باره نشست ستاد عالی بازی ها که با حضور وزیر ورزش و جوانان به منظور تصمیم گیری درباره اعزام کاروان ورزشی ایران به بازی های آسیایی 2018 اندونزی برگزار شد، گفت: قرارشد از این پس و در ادامه سلسله نشست های این ستاد هر بار رئیسان برخی فدراسیون ها اعزامی به این رقابت ها دعوت شوند و با بررسی وضعیت تیم ها تصمیم گیری نهایی در باره اعزام ورزشکاران به جاکارتا اتخاذ شود.
وی افزود: این بازی های از 27 مرداد تا 11 شهریور سال 1397 در 40 رشته و با حضور حدود 10هزار 500 ورزشکار از کشورهای مختلف آسیایی برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود کاروان ایران با 300 ورزشکار و در 30 رشته در این دوره از رقابت ها شرکت کند.
ایران در بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی با 277 ورزشکار و کسب 21 نشان طلا در جایگاه پنجم جدول توزیع مدال ها ایستاد. کاروان ایران در رقابت های 2012گوانگژو با 362 ورزشکار و کسب 20 نشان طلا در جایگاه چهارم ایستاده بود.
وزیر ورزش و جوانان نیز روز گذشته در نشست ستاد عالی بازی ها گفته بود افزایش انگیزه برای مدال آوران طلا در بازی های آسیایی جاکارتا از مهمترین برنامه های این وزارتخانه است و یکی از اهداف مهم ما در دوره آینده بازی های آسیایی کسب مدال طلای بیشتر و قرار گرفتن در جایگاه مناسب با شان ورزش ایران در جدول توزیع مدال ها خواهد بود.
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک هدف گذاری این کمیته را در اعزام کاروان کیفی و مدال آور به این بازی ها عنوان کرد و گفت: البته رشته های پرمدال ما در کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو، ووشو، کاراته و در بخش تیمی والیبال و فوتبال است و ورزشکارانی به این رقابت ها اعزام می شوند که شانس کسب مدال داشته باشند و در برنامه ریزی های کوتاه و میان مدت بر این موضوع تمرکز داریم.
رحیمی افزود: چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان جزو بهترین های ورزش آسیا هستند و رقابت برای عنوان پنجمی تا هشتمی جدول رده بندی توزیع مدال ها بین کشورهای ایران، اندونزی، ازبکستان و تایلند خواهد بود بر این اساس نبرد ورزشی سختی در پیش خواهیم داشت.
وی در ادامه به مدال آوری زنان ورزشکار ایران در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: پیش بینی می کنم سطح مدال آوری در بازی های آسیایی جاکارتا در بخش زنان نسبت به دوره ای قبلی بیشتر خواهد بود که این موضوع در کسب جایگاه کاروان ایران در این بازی ها کمک می کند.
رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک در باره مشخص نشدن سرپرست کاروان در کمتر از 10ماه گفت: این موضوع را باید هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بگوید.
رحیمی افزود: جلسه سرپرستان کاروان های ورزشی اعزامی به این بازی ها هم از اواسط آذر ماه امسال در اندونزی برگزار می شود.
بر اساس منشور المپیک سرپرستان باید از یکسال و نیم قبل از اعزام مشخص شوند در حالی که تاکنون سرپرستی برای کاروان ایران معرفی نشده است.
این بازی ها از 27 مرداد تا 11 شهریور سال 1397 در اندونزی برگزار خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما