شناسهٔ خبر: 21888685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وقتی جان کلی عنوان خلیج فارس را تحریف می کند

رئیس دفتر کاخ سفید در نشست خبری خود نام خلیج فارس را به کار برد اما بلافاصله آنرا با عبارت مجعول خلیج عربی جایگزین کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس دفتر کاخ سفید در نشست خبری خود در حالیکه اول نام خلیج فارس را به کار برده بود اما بلافاصله آنرا با عبارت مجعول خلیج عربی جایگزین کرد.
جان کلی در بخش دیگری از نشست خبری کاخ سفید در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره ایران گفت ما شرکای خوبی در منطقه خلیج فارس داریم، (به کار بردن واژه مجعول ) خلیج ع رب ی!


وی افزود مشخص است ما جنگی داریم که هر روز در آن ضد دولت اسلامی عراق و سوریه (گروه تکفیری صهیونیستی داعش) پیروزی حاصل می شود. در نه ماه گذشته، هر روز آنها از بین می روند و خلافت شان درحال از بین رفتن است. ما می بینیم که آنها تلاش می کنند از عراق فرار کنند و به اروپا و مکان هایی دیگر بروند که البته باید مایه نگرانی اروپا باشد.
جان کلی افزود درباره ایران باید بگویم شرکای ما در منطقه روابط نزدیک با ما دارند، روابط بسیار خوبی با ما دارند، ما در آنجا هستیم و جای پای ما در منطقه هست یعنی نیروی دریایی و هوایی ما هست تا فقط عزم و دوستی ما را نشان دهد و تلاش کند باعث بازداشته شدن هرچیزی شود که هر کشوری در آنجا ممکن است انجام دهد. این رویکردی است که ما اکنون در قبال ایران داریم. روشن است که حداقل می توان گفت رئیس جمهور در قبال مسیر پیش رو در قبال ایران تفکر زیادی کرده است.

نظر شما