شناسهٔ خبر: 21869830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

برگزاری کنفرانس پیام امام حسین در آتن

کنفرانسی با عنوان «پیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش» در شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانسی با عنوان «پیام امام حسین(ع) و یاران با وفایش» روز گذشته و با حضور اهل سنت و شیعیان در آتن پایتخت یونان برگزار شد.

مجید مطلبی شبستری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن در این سمینار گفت: امام حسین (ع) و یاران با وفایش در کربلا برای ایجاد وحدت میان مسلمانان و احیای دین جدش جان خود و فرزندان و اصحابش را در طبق اخلاص گذاشت و بر ماست که به خواسته و تاکیدات رسول الله (ص) مبنی بر وحدت، عمل کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: امام حسین (ع) چراغ هدایت و سفینه نجات است و در همین راستا برای هدایت امت اسلام و بر پایی عدالت و مبارزه با ظلم وجور قیام کرد و این یکی از پیام های مهم قیام امام حسین (ع) است که باید همه مسلمانان با چنگ زدن به ریسمان الهی و درس آموختن از قیام سالار شهیدان وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشته تا شیاطین نتوانند بر مقدرات جهان اسلام حاکم شوند.

مطلبی شبستری یکی دیگر از پیام های قیام امام حسین (ع) را مبارزه با بی عدالتی و مبارزه با کسانی که درصدد ایجاد انحراف در دین مقدس اسلام هستند، دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) الگویی بی نظیر برای امروز جهان اسلام، برای آزاد اندیشان و آزادیخواهان جهان است و همه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مسیر گام بر داشته اند تا ما مسلمانان به عزت و احترام را که اسلام برای مسلمانان و انسانیت قائل است، برسیم.

«حسین محی الدین قادری» دیگر سخنران این سمینار که از سوی انجمن اهل تسنن ( منهاج القرآن ) برگزار شد، گفت: اهل بیت همیشه برای احیای دین رسول الله تلاش کرده و از جان خود گذشته اند، اما امام حسین (ع) جان خود، فرزندان و یاران با وفایش را برای ایجاد وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در طبق اخلاص گذاشت و به همین دلیل هم در قلوب تمام مسلمانان و انسان هایی که خواهان عدالت و آزادی هستند جای دارند زیرا فرزندان رسول الله یعنی اهل بیت(ع) هدفشان برقراری عدالت، اخوت و برادری بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در بار یزید به فساد کشید شده بود و بنام مقدس دین به دین مبین اسلام لطمه می زد، نیز تصریح کرد: امام حسین (ع) با درایت ویژه ای که از نبوت و دین جدش به ارث برده بود، به موقع و با گذاشتن از جان خود و فرزندانش علیه فساد آن زمان قیام کرد و این قیام همیشه زنده خواهد ماند و بهترین الگو برای مسلمانان و آزاد اندیشان جهان است.

قادری در ادامه قیام امام حسین (ع) را تاریخی و بی نظیر در جهان و تاریخ قلمداد کرد و گفت: امام حسین( ع) با شجاعت و هوشیاری تمام در مقابل فساد و ظالمان عصر خود ایستاد و این درسی است که باید همه ما از آن یاد بیگریم و آن را سر لوحه زندگی خود برای داشتن زندگی با عزت به عنوان امت واحد اسلامی قرار دهیم.

سفیر پاکستان در یونان نیز قیام کربلا را در تاریخ بشریت منحصر بفرد قلمداد کرد و گفت: پیام قیام امام حسین(ع) انسانیت ، عدالت و حدت بین امت اسلامی بود که امروز جهان اسلام بیش از هر زمانی به آن نیاز دارد./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

نظر شما