شناسهٔ خبر: 21841410 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

میرزایی در نشست خبری اعلام داد

جزئیات اعطای وام به دانشجویان متقاضی سفر اربعین/طبق قانون موظف به برخورد با اردوهای مختلط هستیم

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم در مورد اعطای وام به دانشجویان متقاضی سفر اربعین، اظهار داشت: این وام به 30 هزار دانشجوی تابع وزارت علوم پرداخت می‌شود. مبلغ وام یک میلیون تومان به دانشجویان مجرد و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به دانشجویان متاهل خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین میرزایی سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش از عملکرد بسیج دانشجویی و برنامه‌های آتی این سازمان و همچنین اربعین دانشجویی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: دانشگاه ما اگر متدین‌تر، انقلابی‌تر و متعهد‌تر از تمامی اقشار جامعه نباشد، کمتر نیست.

 سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم ضمن اشاره به اینکه ارتباط ما با بسیج دانشجویی دلی است، گفت: در قرارگاه شهید علم‌الهدی، ستاد اربعین دانشگاهیان و کنگره ملی شهدای دانشجو به خوبی با بسیج دانشجویی همکاری داریم و در همین دوره نیز اتفاقات خوبی افتاده است و حتماً باید به سمت کیفی‌تر شدن این اقدامات برویم. 

وی با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های فرهنگی نگاه راهبردی به موضوعات داریم، خاطرنشان کرد: در این گونه فعالیت‌ها اقدامات ما تاکتیکی نیست و کاملاً با بسیج دانشجویی در  این منظر فعالیت کرده‌ایم. ما تمام سلایق را ذیل جریان انقلابی قرار می‌دهیم.

میرزایی اضافه کرد: دانشگاه محل ایده‌پردازی و عقلانیت است، در عمل جریان‌های موسوم به اصول‌گرایی و اصلاح‌طلب معتقد به جمهوری اسلامی هستند، دانشگاه مسائل خود را در درون خود حل می‌کند.

 سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم در مورد اقدامات این وزارت در جهت تسهیل در سفر اربعین دانشجویان، بیان داشت: نگاه ما در مجمع وزارت علوم و دو بالمان در ستاد اربعین یعنی بسیج دانشجویی و ستاد عتبات دانشگاهی نگاه تسهیل‌گری است. 

وی در مورد اعطای وام به دانشجویان متقاضی سفر اربعین اظهار داشت: براساس توافقی که میان صندوق رفاه و ستاد عمره و عتبات دانشجویی انجام شده، این وام به 30 هزار دانشجوی تابع وزارت علوم از طریق صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت می‌شود.

میرزایی در این باره ادامه داد: مبلغ وام یک میلیون تومان به دانشجویان مجرد و یک میلیون و 500 هزار تومان به دانشجویان متاهل خواهد بود.

 سرپرست معاونت فرهنگی وزارت علوم، بیان داشت: منزوی شدن آمریکا در برجام دستاورد بزرگی است ما در برجام دستاوردهایی را قطعاً داشتیم یکی از مهم‌ترین دستاوردهای برجام این است که تصویر درستی از ایران منعکس شد، دو دستاورد خوب در برجام این بود که بدعهدی آمریکا برای همه گروه‌های سیاسی اثبات و به آن دسته از دوستانی که از اول منتقد برجام بودند نشان داد که برجام دستاورد هم دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر در دانشگاهی اردوی مختلطی برگزار شد و با آن برخورد نشد، رسانه‌ها موظف به انعکاس آن هستند. طبق قانون موظف به برخورد با اردوهای مختلط هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما